הרצח באוריינט אקספרס [אהבתי מאד]

רצח באוריינט אקספרס – ויקיפדיה

הרצח באוריינט אקספרס / אגאתה כריסטי
הרקול פוארו, הבלש הידוע של אגאתה כריסטי, נקלע לרכבת האוריינט אקספרס במסע בן 3 ימים לאנגליה. בלילה השני הרכבת נתקעת בשלג, ובבוקר מגלים שאחד הנוסעים נרצח. הרוצח חייב להיות אחד מהנוסעים, כי בשלג אין שום עקבות פנימה או החוצה והם גם די תקועים בשום מקום. אבל לכל הנוסעים יש אליבי מבוסס לשעת הרצח… ובנוסף לכל הצרה הזו, גם אופן הרצח – מספר דקירות שונות לחלוטין באופיין – מבלבל את הבלש, ואת הקוראים. לא רק שהם לא מצליחים למצוא רוצח אחד עם מניע והזדמנות, עכשיו זה נראה שיש שניים… או שמא הם אותו אחד?

“בהחלט”, אמר פוארו. “העניין מתחיל להתבהר להפליא! הרוצח היה גבר חזק מאוד, חלש, אישה, ימני, שמאלי” (עמוד 72)

כריסטי פורשת בפנינו תעלומה מרתקת עם מגוון דמויות שונות לחלוטין, עם תעלומה שנראית בלתי אפשרית לפתרון. ומצליחה, שוב, להפתיע. העלילה מרתקת ולאט לאט מגלים על הדמויות עוד ועוד פרטים. כמו בספרים אחרים של אגתה כריסטי, יש מספר מוגבל של חשודים שסגור במקום אחד כך, אך האם תצליחו לנחש מי הרוצח האמיתי מבין כולם? למרות שקראתי את הספר הרבה מאד פעמים, נהניתי כל פעם מחדש לעקוב אחרי קו המחשבה של פוארו ולראות את הרמזים המטרימים שמסתתרים לאורך העלילה.

הספר יצא ב1934, הפך לאחד מרבי המכר וספרי הבלשות המפורסמים והגדולים שיש, ומאז עובד למספר סרטים. הוא נחשב לאחד מהספרים הכי גדולים של כריסטי ובהחלט אחד האהובים עלי. הוא יצא בתרגום חדש ב2017 (התמונה עם הכריכה הכחולה).

כתיבת תגובה