רוח רפאים (הארי הולה 9) [אהבתי]

ghost_master
רוח רפאים (סדרת הארי הולה #9) / יו נסבו
שלוש שנים עברו מאז אירועי הספר הקודם (לב משוריין), במהלכן הארי הולה ממשיך לחיות בהונג קונג, רחוק מהכל אך רדוף רוחות וטראומות. אבל כשפרשת רצח חדשה נפתחת שבמרכזה עומד אדם קרוב מאד להארי, הוא עוזב הכל וחוזר לאוסלו כדי לגלות את האמת.
אני לא רוצה לפרט הרבה על התעלומה ופתרונה, אבל גם הפעם נסבו מצליח לתעתע בקוראים. באחד הרגעים בספר עברה מחשבה בראשו של הארי וחשבתי לעצמי “רגע אחד, יש מצב שהסופר רמז לנו באופן בוטה מי הרוצח?!” אבל אפילו כאן הסופר הצליח לעשות טוויסט על טוויסט ולבלבל אותנו לחלוטין. אני מודה שפתרון התעלומה השאיר אותי בהלם גמור.
כמו בספרים אחרים שלו, התעלומה לא מורכבת רק מרוצח ונרצח אלא מסועפת הרבה הרבה יותר מזה, וגם אנשים שלא רצחו את הקורבן מתגלים כאשמים (או לא אשמים) בכיוונים אחרים. למרות אורכו של הספר, המתח מצליח להישמר והטוויסטים לא מפסיקים להפתיע. ולמרות שזה ספר 9 בסדרה, הוא ממשיך להיות מוצלח ולא מרגיש ממוחזר.
למזלי הרב מאד, יש לי כבר ליד המיטה את ספר 10 ו-11 (ספר 11 יצא ממש עכשיו בעברית) 😊
למי שעוד לא התחיל לקרוא את הספרים של יו נסבו – אני ממליצה לקרוא את הספרים לפי הסדר. למרות שכל ספר עומד בפני עצמו מבחינת התעלומה שבו, עדיין החיים של הארי והנעשה במשטרה הם קו מקשר בין הספרים ועלולים לעשות ספוילרים לספרים קודמים, למשל שוטר שנרצח בעת מילוי תפקידו באמצע הסדרה, או חיי האהבה של הארי. מצד שני, גם אם יצא לכם לדלג על ספר באמצע, זה לא אסון – כל ספר דואג להשלים את הפרטים החסרים לקורא מבחינת הרקע לסיפור, ואין ספוילרים שקשורים לפתרון תעלומת הרצח של הספרים הקודמים.

תכנים קשים/רגישים:
הספר לא לבעלי לב חלש. יש סמים, והמון, כולל הכל – מפירוט על סוגי הסמים ועד ההזרקות וההתמכרות. יש סקס, לא מעט, לא תמיד מפורט אבל הרבה אזכורים שלו, ורוב הפעמים מדובר בסקס לא לגיטימי (קטין, אונס, בגידות, וכו’). יש אלכוהול, באופן מפתיע בספר הזה ממש מעט כי הפעם הארי פיכח. ואלימות, כמובן. רצח, עינויים ושיטות הריגה בסגנונות עמים שונים. טוב, זה ספר של סופר נורווגי, למה ציפיתם?
בבל – ידיעות ספרים | 460 עמ’ | מנורווגית: רות שפירא

כתיבת תגובה