רעה תחת השמש [אהבתי]

רעה תחת השמש אגתה כריסטי מותחן בלשות

רעה תחת השמש / אגתה כריסטי

קודם כל אי אפשר לתאר את ההתרגשות כשעם עובד הכריזו שהם מוציאים ספר נוסף בסדרת התרגומים החדשים של אגתה כריסטי! זו סדרה פשוט מעולה עם תרגום נפלא שעליו אחראית מיכל אלפון.

“רעה תחת השמש” הוא ספר נוסף בתת-סדרה של הבלש הבלגי הרקול פוארו. הרקול פוארו יוצא לחופשה במלון באי קטן, כשהוא מוצא את עצמו – הפלא ופלא – במרכז תעלומת רצח. הבלש הזה פשוט מביא איתו מזל רע לכל מקום שהוא הולך. יחד איתו במלון שוכנות דמויות צבעוניות ומגוונות – המבוגרת הפטפטנית ובעלה השתקן, הכומר עם האש בעיניים, הזוג הצעיר והמתוק, נערה צעירה, שחקנית יפהפיה, איש צבא בדימוס שאוהב להפליג בסיפורים, ועוד.

כבר בפרקים הראשונים מאד ברור מי הדמות שהולכת להירצח, אבל במקביל יש לפחות כמה דמויות עם מניע לרצוח את הדמות הזאת. מי מהם הוא הרוצח, אם לכולם יש אליבי? ואולי יש מישהו נוסף? או שהרוצח בכלל הגיע מחוץ לאי? וכן – שוב אגתה כריסטי הצליחה להטעות אותי לחלוטין. היה לי ברור מי לא הרוצח – אבל את הטוויסט על מי שכן, לא ציפיתי (כן, הפתרון קצת מופרך, אבל אם הוא לא היה כזה – איפה היתה ההפתעה?).

הספר היה ממש זורם וקולח ובמבנה המוכר של כריסטי: אקספוזיציה של הצגת הדמויות על ידי דיאלוגים ביניהם, רצח, חקירה, וכמובן רגע השיא הקבוע והמרגש של כינוס כל המשתתפים והצבעה על האשם. הספר לא ארוך – 288 במהדורת כיס. סיימתי אותו בערב אחד והוא גם הרגיש די קצר, היו בו פחות העמקה בדמויות יחסית לספרים אחרים, ופחות עלילות משנה שנועדו להסחת דעת ובלבול הקורא (היו שתיים וחצי, בערך). הוא הרגיש לי ממש כמו חטיף – כיפי וחמוד, לא ארוחה מפוארת אבל בהחלט מנת פתיחה מצויינת ומעוררת תאבון למי שרוצה להתחיל עם הספרים של אגתה כריסטי.

אגב, שם הספר “רעה תחת השמש” הוא בעצם ציטוט מקהלת – “יש רעה ראיתי תחת השמש” (קהלת, פרק י’), אליו גם מתייחס הכומר בספר, שפונה לפוארו בפסקה מצמררת שלאור אירועי ה7 באוקטובר נראים רלוונטיים מתמיד:

“שמחתי לשמוע אותך. כיום איש אינו מאמין ברע. לכל היותר רואים בו את שלילת הטוב. אנשים הם לא רעים, כך אומרים, אם הם עושים את הרע זה מפני שהם לא מבינים – הם לא מפותחים – יש לרחם עליהם ולא להאשים אותם. אבל מסיה פוארו, הרוע הוא אמיתי! זאת עובדה! אני מאמין ברע כמו שאני מאמין בטוב. הוא קיים! הוא חזק! הוא מתהלך בארץ!” (עמ’ 20)

טריגרים ותכנים רגישים: רצח (כמובן), בגידה זוגית, קצת אזכור של סמים.


עם עובד – הוצאת ספרים | נובמבר 2023 | תרגום: מיכל אלפון | 288 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה