קלוז’ר [אהבתי]

קלוז’ר / סאם זיברט 

אתה לא תאמין מי רוצה לשלוח לי את הספר שלו לסקירה“, אמרתי לבעלי לפני כמה שבועות. “זוכר את סאם הקוסם?
‘סאם הקוסם’ היה הכינוי (הלא מקורי, מתברר) שבעלי הדביק למדור האהוב עלינו במקומון השבועי. את המקומון כבר הפסקנו לקבל לפני כמה שנים, כנראה מאז שעברנו לבניין אחר, אבל כל שבוע היינו קוראים את המדור של סאם – חוקר פרטי – שהביא לקוראים סיפור מעניין ופיקנטי מאחורי הקלעים של עולם החקירות הפרטיות.
עם עשרות שנות ניסיון גם בחקירות פרטיות וגם בכתיבה, ואחרי שהקים את קבוצת הפייסבוק ‘קלוז’ר – חיפוש מכרים מהעבר שלך’, סאם זיברט החליט להוציא לאור ספר – אבל הפעם במקום להתמקד רק ב”גועל-נפש” של עולם החקירות כמו בגידות ורמאויות – לספר דווקא על מקרים של חיפוש אנשים וסגירות מעגל. או במילים אחרות – קלוז’ר.
סאם מביא בפנינו מספר סיפורים שונים שבכל אחד מחפשים אדם עם קירבה אחרת – הורה, ילד, אהוב/ה שנעלמו, ועוד. ולכל אחד סיום אחר – לכולם יש קלוז’ר, אבל לא תמיד הסוף שמח.
הספר להפתעתי לא היה בנוי כמו טורים בעיתון אלא כמו סיפורים בהמשכים. בכל כמה פרקים הצטרף תיק חדש לסיפור, והמשכנו לעקוב אחרי התיקים הקודמים כאשר בהדרגה חלק מהם נסגרים. אם מישהו מהקוראים בכל זאת מתבלבל מכמות המקרים הפתוחים במקביל – תמיד אפשר להיעזר בתוכן העניינים המסודר והמפורט ולקרוא את שלבי החקירה לפי הסדר של התיק עצמו ולא לפי הסדר שבספר.
הספר מאד מעניין והתיקים מגוונים ומפתיעים. הכתיבה של סאם מצויינת ומוכיחה שהוא לא רק חוקר פרטי טוב אלא גם יודע לספר סיפור טוב. ההשקעה בספר ניכרת לעין והוא טופל כמו שצריך בכל הפרטים – עריכה ספרותית, לשונית ועיצוב כריכה מהמם וכל כך מדוייק לספר. הספר באמת ייחודי בנוף כי הוא לא סתם “עוד ספר מתח רגיל” אלא אוסף של סיפורים אמיתיים (עם שינויים פרטים כמובן) שמשלבים שיטות חקירה אמיתיות – כולל מתקופות לפני עידן האינטרנט והגוגל.
אבל יותר מכל הסיפורים בספר, אני חושבת שהכי מרגש ומצמרר היה הקלוז’ר של סאם עצמו, שנפתח בתחילת הספר ומסתיים בסופו. סיום מהמם לספר מצויין.

כתיבת תגובה