פינלי דונובן מהממת אותם [אהבתי]

פינלי דונובן מהממת אותם
אל קוזימנו

פינלי דונובן מהממת אותם / אל קוזימנו

על מה הספר?

אנחנו מתחילים את הספר פחות או יותר איפה שעצרנו בספר הקודם, ואם לא קראתם את הספר הקודם אז רוצו לקרוא אותו לפני שאתם ממשיכים את הסקירה.

פינלי יודעת שמישהו רוצה לרצוח את בעלה לשעבר, והיא אולי לא ממש מסמפטת אותו – אבל היא לא תכננה שהוא ימות, ובוודאי לא לסכן את הילדים שלה כשהם איתו. מצד שני, היא גם לא יכולה לספר לאף אחד איך הגיע אליה המידע הזה, אז היא צריכה להתמודד עם זה לבד. כלומר כמעט לבד. רק היא וורו (ורוניקה) – הבייביסיטר שהפכה לחברת נפש.

מה חשבתי עליו?

כבר הספקתי לשכוח כמה נהניתי מהספר הראשון, אבל הספר הזה גרם לי להיזכר. פינלי דונובן הוא קומדיית מתח פרועה שלא לוקחת את עצמה ברצינות, וזה פשוט כיף.

פינלי היא הגיבורה הכי לא שגרתית – אם גרושה שצריכה להתמודד עם שני ילדים על הראש במקביל לכל הצרות האחרות, ולא הבלש הרווק השיכור והמסכן (או האלמן עם ילד בוגר שכבר לא צריך אותו) שמככב בהרבה ספרי מתח אחרים האחרים, ואין אף ילד שמזדנב אחריו לזירות פשע. הספר הנוכחי גם מעמיק בדמויות מהספר הראשון, ואפילו כבר פחות שנאתי את סטיבן.

מאחר ופינלי היא סופרת של ספרי מתח, ובלית ברירה היא שאבה בספר האחרון שלה לא מעט רעיונות מהמציאות המטורפת שנכפתה עליה, אל קוזימנו מכניסה לא מעט בדיחות מטא שקורצות לקורא.

“יום קשה?” שאל ניק והרכין את ראשו כדי להביט בעיניי.
“אפשר לומר.”
“הספר החדש לא מתקדם כמו שצריך?”
“לא ממש,” אמרתי כשהמלצר שלנו הניח מולי מגש עם כוסיות מבהיקות. “יש לי הרגשה שהעלילה ירדה מהפסים.”

פינלי היא גיבורה אישה בכל המובנים – אבל היא אישה חזקה שלומדת להסתדר לבד ובצורה עצמאית יחסית (עם עזרה מורו וההורים), גם ללא גבר בחייה בשלב הזה. הספר מצליח לשלב מאד יפה את הרצון בזוגיות מול הרצון בעצמאות. פמיניזם אבל ללא שנאת גברים.

“למה כולם באובססיה למצוא לי בעל?” ספק לחשתי ספק צעקתי. “אני לא צריכה אף אחד שיחליק לחיי ויציל אותי!”
“אני יודעת!” היא אמרה והטיחה את פקק השעם בשיש. “אני  יודעת את זה מהיום שסטיבן עזב אותך ואת הילדים! מאז את מחזיקה את שלושתכם מעל המים. אבל זה שאת יכולה לשרוד לבד לא אומר שאת חייבת.” היא תפסה אותי בכתפיים וניערה בעדינות. “אני אוהבת אותך, סתומה אחת. אף אחד לא אומר שאת צריכה בעל. אבל לפעמים זה נחמד שיש לך שותף טוב.”

בקיצור, אם אהבתם את הראשון כנראה שתאהבו גם את השני, ואם עוד לא קראתם את הראשון ואתם אוהבים קומדיות מתח וספרים קלילים – זה בול בשבילכם.

אני מאד נהניתי.

טריגרים ותכנים רגישים

גופה מבותרת, קרב יריות.


הוצאת כנרת זמורה דביר | 334 עמ’ | תרגום: אביגיל בורשטיין | מאי 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר אינדיבוק לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אינדיבוק.

כתיבת תגובה