פינלי דונובן מחסלת [אהבתי]

פינלי דונובן מחסלת / אל קוזימנו

על מה הספר?

פינלי דונובן היא גרושה + 2. האקס שלה הוא דוש רציני, ובין כל הצרות שהוא עושה לה – הוא גם מאיים שהוא יתבע משמורת על הילדים. פינלי היא גם סופרת לא מאד מצליחה, שאמורה להגיש בדחיפות את הספר שהיא חתומה עליו בחוזה, אבל היא אפילו עוד לא התחילה, כי למי יש זמן או מוזה לכתוב ספר כשהילדה גוזרת לעצמה את השיערות, הילד שופך את הקפה, וחברת החשמל מנתקת אותך עקב חובות.

כשהיא יושבת עם הסוכנת שלה במסעדה לדבר על ספר המתח שפינלי מנסה לכתוב, אחת הסועדות שומעת אותן וחושבת בטעות שפינלי היא רוצחת סדרתית. היא יוצרת איתה קשר ונותנת לה משימה: לרצוח את בעלה של הפונה, תמורת סכום כסף גדול. מצד אחד, פינלי היא בסך הכל אמא נורמטיבית, לא פושעת. מצד שני, סכום כזה יפתור לה את כל הבעיות.

פינלי מחליטה לפחות לבדוק במה מדובר, ומה עשה אותו גבר שאשתו חושבת שצריך לרצוח אותו ולא מספיק סתם להתגרש. מכאן מתחילה שרשרת של טעויות וצירופי מקרים משעשעים שנפרשים על עלילה מותחת, קלילה ומצחיקה עם בייביסיטר מגניבה, אקס מזעזע, ברמן צעיר, שוטר חתיך, אחות דאגנית ושכנה חטטנית במיוחד.

ידוע שרוב האמהות מוכנות להרוג מישהו עד שמונה וחצי בבוקר בכל יום נתון. באותו בוקר של יום שלישי, שמונה באוקטובר, הייתי מוכנה לעשות את זה כבר ברבע לשמונה.

מה חשבתי עליו?

כשראיתי את הקטלוג של כנרת בפעם הראשונה בשביל לבחור ספרים לסקירה, אוטומטית דילגתי על הספר הזה כי חשבתי שהוא קומדיה רומנטית או סתם רומן רומנטי, אבל אז שתי חברות שקראו אותו באנגלית אמרו לי לעצור הכל ולבחור בספר הזה, כי הוא בדיוק בשבילי. הן צדקו בהחלט. אני אוהבת מתח, אני אוהבת הומור, וכאמא שמג’נגלת בין עבודה לילדים – בהחלט היה לי קל להזדהות עם פינלי.

עלילת המתח מתחלקת בעצם לשני מישורים – מישור אחד הוא “איך פינלי תצא מהתסבוכת”, שנע בין המותח להומוריסטי. יש בו די הרבה צירופי מקרים שבספר מתח רגיל היו גורמים לקורא לגלגל עיניים, אבל כאן זה משתלב מצויין כי הז’אנר הוא מאד קומי. המישור השני הוא כמה שאלות/תעלומות פתוחות שפינלי תוהה לגביהן לאורך הספר, והן מקבלות פתרון, אבל זה לא עיקר הספר.

הכתיבה היתה מצויינת וסוחפת, וזה ספר קליל שאפשר לסיים מהר. לא יצירת מופת או תעלומת בלשות גדולה, אלא פשוט ספר כיפי שמשלב הומור, מתח ונגיעות רומנטיקה.

הספר הוא ראשון בסדרה (לפי גודרידס, הספר השלישי יוצא ממש היום). הספר מסתיים בסוף סגור, אבל עם קליף האנגר קטן שמסקרן להמשיך לספר הבא. עם זאת, אפשר בהחלט לקרוא את הספר הזה בפני עצמו. הספר השני אמור לצאת בעברית בשנת 2024.

טריגרים ותכנים רגישים

מוות (כי זה ספר מתח!! והמוות דווקא ממש מצחיק שם), אונס וסם אונס (בלי פירוט גרפי), סחיטה, בגידה (הרקע לגירושין של פינלי).


ולסיום – ציטוט משעשע נוסף שעלול להיות ספוילר במובן מסויים, אז על אחריותכם:

בספרים, הכול תלוי בווילון האמבטיה. שוטר מבריק שמחפש ראיות וסורק בקפידה את זירת הפשע, מבחין מיד בחסרונו הבולט של וילון אמבטיה. כי אנשים משתמשים בווילונות אמבטיה. הם זקוקים לווילונות אמבטיה. ואם את חשודת בפרשת רצח ואין לך וילון אמבטיה, מוטב כבר שתתקשרי למשטרה ותאזקי את עצמך.
וזאת הסיבה שבגללה עטפתי את [… ספוילר …] במפת המשי הכי טובה שלי.

כנרת זמורה דביר | תרגום: קטיה בנוביץ’ | 320 עמ’ | ינואר 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה