פולי שלוטרמוץ [אהבתי]

פולי שלוטרמוץ

פולי שלוטרמוץ / לוסי אסטנר

על מה הספר?

פולי היא ילדה חמודה במיוחד בכיתה ב’. יום אחד היא מתעוררת בבוקר ומגלה שבמקום השן שנפלה לה – צמחה לה בן-לילה שן חדשה, שלמה, ארוכה ומחודדת. הגילוי החדש מוביל לגילוי נוסף: היא צאצאית לשושלת ערפדים, ומתברר שגם ערפדית בעצמה! אבל אל דאגה – כל מה שידעתם על ערפדים לא באמת נכון, או לפחות לא נכון בימינו. הם כבר לא שותים דם (ואפילו לא אוכלים בשר) אלא מיץ של אשכוליות-דם, והם ידידותיים להפליא. ולא רק זה: יחד עם השן החדשה מגיע גם כוח על חדש, שונה בין כל ערפד.

פולי נאלצת לעבור למספר שבועות לדודתה ויני, שגם היא ערפדית, כדי שתוכל להתכונן לבחינות של מועצת הערפדים. היא מתחילה ללמוד באופן זמני בבית ספר חדש, רוכשת חברים חדשים, מגלה סוד חשוב במיוחד, וכמובן – מתכוננת לבחינות ולומדת המון על עולם הערפדים.

מה חשבתי עליו?

הספר הוא ראשון בסדרה, והשני גם יצא לאור בעברית (עדיין לא קראתי). הוא ממש חמוד וקליל, הוא מרתק וקולח ויש בו גם מסרים יפים על חברות ונאמנות, ועוד.

בניגוד לספרים אחרים בז’אנר – אין כאן יותר מדי חלקים אפלים. דודה ויני היא דודה נהדרת ומגניבה, ולא אפלה ואכזרית. פולי גם לא נאלצת להסתיר את הסוד מההורים שלה – הם אלה שמספרים לה שכנראה שהיא ערפדית. כשפולי נמצאת אצל הדודה היא מתגעגעת למשפחה ולחברה הטובה, וכולם באים לתמוך בה במבחן הסופי – אין אלמנטים של ניכור משפחתי או ניתוק אכזרי, לפולי יש משפחה מאד תומכת ואוהבת.

החלק האפל היחיד הוא הבריונית בבית הספר החדש, שאיתה פולי צריכה להתמודד – ולאו דווקא בעזרת הכוח החדש אלא להפך, בעזרת איפוק והבלגה, וזה מהמם בעיני – במיוחד שזה לא בקטע מטיף ונוצרי של “לתת את הלחי השניה” אלא פולי חייבת להתנהג יפה כדי שתוכל לעבור את המבחן ולחזור למשפחה שלה, והיא לומדת איך לנשום עמוק ולא לנקום (אל תדאגו, גם גרטה מקבלת את שלה בסוף, אבל לא מתוך נקמה אלא בעזרת תוכנית שקולה ורצינית שתלמד אותה לא להתעלל יותר).

יש בספר גם חלקים יפים נוספים על קבלה עצמית וחשש מתגובת הסביבה, למשל כשהיא מגלה שפאול – חברה החדש – מסתיר את העובדה שיש לו שתי אמהות, כי הוא מתבייש מתגובות החברים.

הספר מנוקד חלקית, כלומר רוב הספר לא מנוקד אבל מדי פעם יש מילים מסויימות שמנוקדות. הוא מתאים בערך לגילאי 8-12, אם כי ילד שיודע לקרוא ברמה גבוהה בלי ניקוד (או שמקריאים לו) יכול לדעתי אפילו קודם.

הספר מלווה במעט איורים חמודים פה ושם, בשחור ולבן, שממש מוסיפים לספר ולאווירה שלו.


אגם הוצאה לאור | תרגום מגרמנית: חנה לבנת | איור: ליזה הנש | 216 עמ’ | 2018


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר אגם לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אגם.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה