סיפורים מארץ קסם [אהבתי]

סיפורים מארץ קסם / אשכר ארבליך בריפמן 
כל מי שקרא את ספרי ווינטר בלו או את סדרת אמרלד, מכיר את ארץ קסם האגדית שבה נמצאים יצורי הקסם והפיות, ואליה מגיעה מדי לילה ווינטר בלו. כל מי שקרא את הספרים בוודאי דמיין את עצמו מדי פעם בארץ קסם…
אחרי עשרות ספרים שכתבה על העולם של ווינטר בלו, אשכר הוציאה ספר חדש – “סיפורים מארץ קסם” – שמאגד בתוכו 10 סיפורים קצרים (יחסית) על ארץ קסם: גם על הרקע של ארץ קסם, כמו איך ולמה היא הוקמה, וגם על יצורים ודמויות מהספרים עצמם כמו אנריק, תומס ועוד.
את רוב הסיפורים אפשר לקרוא גם בלי לקרוא את ספרי ווינטר בלו, אבל המטרה שלהם היא בעיקר להרחיב את העולם, קצת כמו ספרי “קווידיץ בכל הדורות”, “בידל הפייטן” ו”חיות הפלא” שיצאו בעקבות הארי פוטר ומיועדים למעריצים שרוצים ללמוד על העולם הקסום כמה שיותר.
כל סיפור נפתח באיור צבעוני ומושקע של נטליה גיידה, ומלווה במסגרת מעוטרת שעשויה מאיורים וסמלים הקשורים לאותו סיפור. הספר עצמו מושקע מאד – הוא גדול, עם כריכה קשה ומוזהבת ובאופן כללי נותן ממש תחושה של ספר אגדות נסיכותי.
בסוף הספר יש פרק בונוס – מאחורי הקלעים של ארץ קסם, והוא כולל המון הפתעות: צילומים של כתב היד הראשוני, מתכונים למאכלים מהסיפורים, מאיפה הגיעה ההשראה לכל מיני שמות, דמויות או עלילות, ועוד. ממש סל ממתקים גדוש למעריצים.
הספר מתאים מגיל יסודי ומעלה אך הוא לא מנוקד. מתאים מאד למעריצי ווינטר בלו.

כתיבת תגובה