ספר החרקים הגדול [אהבתי]

ספר החרקים הגדול / כתב ואייר: יובל זומר
מפחדים מחרקים? נגעלים מהם? אולי דווקא מרותקים מהם?
ספר החרקים הגדול מביא בפני הקורא את עולם החרקים בצורה ויזואלית ויפהפיה. חלק מהספר מוקדש לסוגים שונים של חרקים (פרפרים, עשים, חיפושיות, חלזונות ועוד), וחלק ממנו מוקדש לחרקים באופן כללי כמו איך למצוא חרקים או איך להתנהג סביבם, איך לגדל חרקים בגינה, איך החרקים מסייעים לבני האדם ועוד.
לספר לא סתם קוראים “ספר החרקים הגדול”. הוא באמת מאד מאד גדול – פיזית. הגובה שלו בערך 35 ס”מ, מה שמאפשר לאיורים להיות מפורטים ומרהיבים. הוא גם די ארוך – 64 עמ’ – אבל כל כפולת עמודים מוקדשת לנושא אחר, כך שאפשר בהחלט להקריא לילד כל יום כפולה אחת או שתיים. בסוף הספר אפשר למצוא אינדקס של כל הנושאים ומראי מקום שלהם בספר.
מאחר והספר מיועד לגיל צעיר (הוא מנוקד!) כל עמוד מכיל יחסית מעט מלל. זו לא ממש אנציקלופדיית חרקים או מדריך חרקים, אלא נותן טעימה קטנה מכל נושא או מכל סוג חרק, ומתמקד בנקודות שיעניינו ילדים כמו ריקוד הדבורים או יכולת הסוואה ופחות בפרטים טכניים כמו עונת הבקיעה או מוטת הכנפיים.
כמעט בכל עמוד יש גם שאלה-חידה שמופנית לקורא הצעיר, לזהות פרטים בציור, כמו: מצאו שפירית שבדיוק תפסה ארוחת בוקר, מצאו שתי צרעות בין כל הדבורים, וכו’. החידה מסייעת לקורא להישאר פעיל מול הספר ולהנות לא רק מהמידע אלא גם מהמשחק. בסוף הספר יש פתרונות לכל החידות.
בגלל הניקוד והטקסטים הקצרים יחסית, הספר מתאים בעיקר לגילאי גן ויסודי, אבל כמובן שגם גילאים גדולים יותר יכולים להנות מהאיורים ומהמידע. גם אני כבוגרת נהניתי בעצמי…
הוצאת שוקן | תרגום: אורה דנקנר | מומחית החרקים: ברברה טילור | יעוץ מדעי: ד”ר זהר ינאי | כריכה קשה, מנוקד

כתיבת תגובה