מי אמר שאי אפשר

מי אמר שאי אפשר / סטפני קוטוריה וגלנטין קלמנס
צ’רלי מתחיל להשתתף בחוג סקטייבורד, אבל הוא לא מצליח לגלוש כמו שצריך. הוא נופל שוב ושוב ומשווה את עצמו לילדים אחרים בחוג שמצליחים, ומתאכזב כשהוא לא מצליח כמוהם. ככל שהוא נופל יותר, הוא גם מתייאש יותר, ואמא שלו מסבירה לו שהוא כנראה איבד את הביטחון העצמי.
מה זה ביטחון עצמי? לאן הוא נעלם? איפה מוצאים אותו?
בעזרת בני משפחה וחברים צ’רלי מבין מהו ביטחון עצמי ואיך מחזקים אותו.
הספר “מי אמר שאי אפשר” משלב בין ספר הדרכה עצמית לקטנטנים לבין סיפור. דרך צ’רלי והסביבה שלו, הקורא לומד גם על ביטחון עצמי וגם על דרכים שונות להתמודד עם פחד, לחץ וכשלון.
מדי פעם הספר פונה לקורא ומאתגר אותו בשאלות כמו “האם זכור לכם קושי שהצלחתם להתגבר עליו?” וגם נותן לקורא טיפים שונים להתמודדות, שמתאימים לגילו. אין לי מושג אם הטיפים האלה עובדים… 🙂
האיורים ממש חמודים בסגנון קריקטורי, ונעימים לעין. חלקם גם משעשעים והבן שלי אהב להסתכל בהם. את צ’רלי מלווה גם בובת תמנון שכיף לגלות מחדש בכל עמוד ולפעמים גם כמה פעמים באותו עמוד – ממש כמו משחק.
משהו קטן שלדעתי היה אפשר לשפר – הפניות לקורא כתובות בפונט של כתב יד. אמנם לרוב הילדים יקריאו את הספר וזה לא משנה, אבל יש ילדים שמתחילים גם לקרוא בעצמם בגילאי הגן והם לומדים בעיקר אותיות דפוס וחבל שחלק מהספר לא נגיש להם.
הוצאת מטר | תרגום מצרפתית: נעמי בן-גור | כריכה קשה, מנוקד

כתיבת תגובה