נוורמור 3 – מגיפת הפלאות [אהבתי]

נוורמור 3 – מגיפת הפלאות / ג’סיקה טאונסנד
מוריגן קרואו עומדת לסיים את סמסטר הסתיו באגודה הפלאותולוגית, אבל ביום האחרון היא מגלה שיש עוד הרבה מאד דברים שהיא לא ידעה ולא הכירה על האגודה ועל הפלאות בכלל. מוריגן צריכה להתמודד גם עם הסביבה שמגלה את האמת עליה, וגם עם מגיפה חדשה שפוגעת בבעלי החיים הפליאוליתיים.
בהתחלה קצת הצטערתי שלא היה לי זמן לקרוא שוב את הספר הראשון והשני כי לא זכרתי כמעט כלום, במיוחד לגבי החברים של מוריגן. אבל ככל ש”נכנסתי” לספר התחושה די עברה והסופרת השתדלה לתת את המידע הרלוונטי גם בלי לסמוך על הזיכרון של הקוראים – אבל גם בלי להעמיס עליהם מידע מיותר ו info dump.
מצד אחד, העלילה היתה מאד מעניינת ומרתקת, והרגשתי שאני מתחילה להכיר את הדמויות המשניות יותר טוב. מצד שני, הרגשתי שחלק מהעלילה ממוחזר מסרטים וספרים אחרים. מגיפה שהופכת חיות מדברות לחיות פרא? זה זוטרופוליס. לצפות עוד ועוד בתיעוד של הנבל כשהיה צעיר? הארי פוטר ושיעורי ההגיגית. כן היו דברים שהיו מקוריים, והסוף היה יפה, אבל קצת התבאסתי מהחוסר-מקוריות של החלקים האחרים.
הספר יצא במקור בתחילת 2020, אבל הוא מכיל את כל ההתמודדות עם המגיפה – כולל סגר ובידודים, וזה היה מעניין לקרוא את זה. העולם המערבי בעשורים האחרונים לא היה רגיל להתמודד עם מגיפות עד שהגיעה הקורונה, ובתזמון מצויין מגיע ספר שמתמודד בדיוק עם זה. בישראל הוא יצא רק עכשיו (ספטמבר 2022), ולצערי הספר הרביעי אמור לצאת בחו”ל רק בסוף 2023 – כך שיקח עוד זמן עד שיגיע לישראל. בסך הכל לפי גוגל מתוכננים לפחות 6 ספרים בסדרה. קצת חבל שהסופרת מוציאה אותם כל כך לאט, בינתיים כל הקהל שלה מתבגר.
למרות העובי של הספר – 512 עמ’ – הרגשתי שעדיין חסר לי הרבה מידע על העולם עצמו. אני מאד רוצה שיהיה פירוט נוסף על השיעורים שנלמדים בבית הספר, על דמויות, חלקים נוספים בתרבות חוץ מחגיגות חג המולד, ועוד. ובכלל, מה ההבדל בין על-תולה לפל-תולה? זה הוזכר בספרים הקודמים?
בסופו של דבר מדובר בסדרת פנטזיה נחמדה מאד לנוער (גיל 10 ומעלה), בעיני היא לא ברמת המורכבות של הארי פוטר ופרסי ג’קסון אבל בהחלט מספיק טובה לחובבי הז’אנר. יש בה גם חלקים אפלים ומפחידים (תואמי גיל, לא משהו נוראי), כך שלא מומלץ לגיל צעיר מדי. יש בה אזכור של מוות אבל של אנשים שמוריגן לא מכירה. מבחינת מיניות או יחסי בנים-בנות, עד כה אין שום דבר.
כנרת זמורה דביר | 512 עמ’ | תרגום: יעל אכמון Yael Achmon | ספטמבר 2022

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. gingingin3

    מגניב. אני הייתי רוצה שלא יהיה רק שיעור אחד שמוריגן לומדת בו בבית לאמנויות הפלאות. ושבספר הרביעי המלומדים האחרים יגלו על הבית ספר.