אלקטרז נגד ספרני הרשע 2 – עצמות הלבלר [אהבתי]

אלקטרז נגד ספרני הרשע 2 - עצמות הלבלר - ברנדון סנדרסון הוצאת מודן נוער צעיר

אלקטרז נגד ספרני הרשע 2 – עצמות הלבלר / ברנדון סנדרסון

אחרי עשור שבו נערי ונערות ישראל היו מיואשים מכך שאי פעם יוציאו את ספרי ההמשך של אלקטרז נגד ספרני הרשע – הרגע הגיע: מודן החליטו להמשיך את הסדרה (ועל הדרך להוציא את הראשון בכריכה מודרנית)!

על מה הספר?

שלושה חודשים אחרי סוף הספר הקודם, אלקטרז וסבו עדיין עסוקים בלברוח ולהסתתר. אך אז סבא סמדרי נעלם, וכשספרני הרשע מנסים לתפוס את אלקטרז – הוא יוצא למסע הצלה למצוא את סבו, ואולי אפילו… את אביו?

מה חשבתי עליו?

לכל מי שאהב את הספר הראשון, מחכה ספר נהדר לא פחות שבו אנחנו זוכים להכיר את אמא של בסטיל, דוד של אלקטרז, ואוצרי ספריה מפחידים במיוחד.

בספר הראשון בסדרה הזו יצאתי בכמה הכללות גורפות על ספרנים שרבות מהן לחלוטין אינן נכונות.
עם זאת, לא לקחתי את הזמן להסביר שהם לא הסוג היחיד של ספרנים. לכן ייתכן שהנחתם שכל הספרנים הם חברי כת מרושעים שרוצים להשתלט על העולם, לשעבד את האנושות ולהקריב אנשים על מזבחיהם.
זה לגמרי לא נכון. לא כל הספרנים הם חברי כת מרושעים. חלילה. יש גם ספרנים שהם אל-מתים נקמניים שרוצים למצוץ לכם את הנשמה.

אם אתם ספרנים – אל תעלבו. ברנדון סנדרסון אמנם הופך את הספרנים לרשעים בסיפור, אבל כחובבי ספרים מושבעים אפשר להרגיש שזה מגיע דווקא מתוך כבוד ואהבה לתפקיד וכלפי מי שמופקדים על אוצרות אמיתיים של ידע, שהם הנשק החזק ביותר בעולם של אלקטרז. סנדרסון גם לא חוסך בדיחות עצמיות על כמה סופרים הם עם מרושע, ואפילו על עצמו:

סליחה. פשוט תצטרכו לשכוח שכתבתי את זה. הבנתי שאם מישהו מנחית לעצמו חפץ קהה על הראש, זה יכול להיות מאד יעיל. כדאי לנסות להשתמש באחד מספרי הפנטזיה של ברנדון סנדרסון. הם מספיק גדולים, ואלוהים יודע שזה הדבר המועיל היחיד שאפשר לעשות איתם.

הספר השני, כמו הראשון, מלא בקטעי אקשן, דמויות מעולות והומור פרוע, אבל לא מוותר גם על קטעים עמוקים בין כל הציניות הפזורה בספר. למשל קז, דודו של אלקטרז, שהוא אדם נמוך (1.20) ומדבר לאורך הספר על השונות שלו וקבלת השונה, בצורה כל כך חודרת ללב שמתובלת בהמון הומור כנה.
גם אלקטרז הולך ומתפתח לאורך הספר וזה מורגש מאד לכל הסובבים. מאדם אנוכי שפוגע בסביבתו כמנגנון הגנה, הוא נהיה רגיש יותר ומתאים את עצמו לאט לתפקיד המנהיג. גם פה, הכנות והאנושיות הן משהו שכל קורא יוכל להזדהות איתו.
אבל אל תדאגו – כל הרגעים המרגשים, האותנטיים והיפים האלה לא באים על חשבון העלילה הפרועה, קרבות משקפיים, יצורים אל-מתים וספרים שבשום פנים ואופן אסור לקרוא.

“אה… מה אתם עושים שם למטה?”
“מסיבת תה,” צעקתי בחזרה. “מה את חושבת? אנחנו לכודים!”
“זה טפשי,” היא אמרה. “למה לכם להילכד?”

אני מודה שהגעתי לספר עם קצת חששות של ציפיות גבוהות, אבל הוא היה כיפי, מותח, מסעיר ומצחיק בדיוק כמו שציפיתי. מחכה כבר שיצא הספר הבא בעברית!

טריגרים ותכנים רגישים

מבחינת אלימות, כמו בספר הקודם, יש קרבות אבל אין משהו אלים וגרפי במיוחד. מיניות – אין. רמת פחד – יש בספר נבל שהוא חצי אנושי וחצי מכונה (סטייל טרמינייטור עם חצי פנים לא אנושיים), וספרנים שהם גולגלות-רוחות רפאים מרושעות. מתאים בעיני לגיל 10 ומעלה כמו הספר הראשון, אלא אם הילד שלכם ממש רגיש (אני מודה שאני בגיל הזה מאד פחדתי מדברים כמו שלדים ורוחות).

מודן הוצאה לאור | 264 עמ’ | ספטמבר 2023 | תרגום: ארז אשרוב

רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שאחראי על העימוד של הספר צריך להפנים שאם הסופר מפנה לעמוד מסויים כדאי לשים את העמוד במקום שהוא מפנה אליו ולא במקום אחר. הרסתם את הבדיחה של הסוף…

    1. Tamar Gur

      לפעמים יש טעויות אנוש, אפשר לכתוב להוצאה וגם לכתוב לי ואני אפנה אליהם. אפשר לכתוב לי את פרטי הטעות גם דרך העמוד ‘צור קשר’.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        איך אני יוצר קשר? לא מצאתי שום מקום. לא רוצה לפרט כאן יותר את הטעות כדי לא לספיילר.

        1. Tamar Gur

          ניתן לכתוב לי ישירות – למעלה תחת מידע נוסף > אודות > יש שם טופס צור קשר
          https://tamarbooks.co.il/about/
          ניתן גם ישירות עם ההוצאה דרך האתר שלהם, עמוד הפייסבוק או עמוד האינסטגרפ