משפחה לדוגמה [אהבתי]

משפחה לדוגמה / מאירה ברנע גולדברג

בדרך כלל אני לא קוראת ספרות ישראלית. מאז שעזבתי את אגף ספרי הילדים בספריה ועברתי לאגף ספרי הנוער (והמבוגרים), גיליתי שרוב הסופרים הישראלים אוהבים מאד לכתוב רומנים היסטוריים ורומנים רומנטים – ששניהם לא מדברים אלי, ומעט מאד סופרים מנסים את כוחם גם בתחום ספרי הבילוש והפשע – אבל רובם מרגישים כמו חיקוי חיוור לסופרים ידועים מחו”ל.

אבל כשהיתה לי הזדמנות לשאול את הספר של מאירה למשך השבת, קפצתי על המציאה. מאירה כבשה אותי כבר בסדרה “כראמל” שבכלל לקחתי מהספריה לילדים, והמשיכה לכבוש אותי בפוסטים המרתקים שלה בפייסבוק, אז אין פלא שלא יכולתי להתאפק ולנסות לקרוא את הספר שלה למרות שהוא בכלל לא מהז’אנרים הקבועים שאני אוהבת.

ואכן, הספר לא איכזב. מאירה היא מסוג האנשים שיכולים לקחת כל סיפור, כל אפיזודה, ולספר אותם כאילו זה הדבר הכי מעניין ומרתק שקרה היום.
הספר נותן הצצה לחייה של משפחה אחת, משפחה “לפי הספר” – אבא, אמא, סבתא, אחות נשואה עם ילד, אחות שעומדת להתחתן ואח רווק אחד. אם הכל מבחוץ נראה מושלם, במיוחד על הכריכה, כבר בדף הראשון אנחנו מגלים שלא. ושלכל משפחה יש את הבעיות שלה, השקרים שלה והסודות שלה.
הספר לא מרחיק לכת למחוזות רחוקים – אף אחד במשפחה לא שדד בנק או הסתיר גופה במרתף. המשפחה מתמודדת עם צרות ובעיות שעוד הרבה משפחות חוות (אם כי אולי לא הכל ביחד…), אבל מאירה שילבה את הכל לסיפור סוחף ומרתק, שכמעט כל אחד יוכל למצוא את עצמו שם.
הספר גרם לי לצחוק המון, וגרם לי לדמוע. הוא גרם לי להתרגש, והוא גרם לי להזדהות עם כל כך הרבה דברים.

אז אפילו שהספר בכלל לא בז’אנר של הספרים שאני קוראת בדרך כלל, אני ממליצה מאד.

כתיבת תגובה