ארץ האגדות [אהבתי]

ארץ האגדות / כריס קולפר
איזה מזל שיש לי ילד בן 11.5, זה אחלה תירוץ לקחת מהספריה ספרי נוער מעניינים (בזכות זה קראתי את סדרת פרסי ג’קסון). על הסדרה ארץ האגדות שמעתי מחברים, והבאתי לו את הספר הראשון מהספריה.
בכנות? אני חושבת שנהניתי לא פחות ממנו.
כל מי שמכיר אותי יודע שמה שקשור לסיפורי אגדות (ו/או סרטי דיסני) ישר תופס אותי – בין אם מדובר בסרט, סדרה או ספר.
בספר הראשון של ארץ האגדות – שני אחים (תאומים) נופלים בטעות לתוך ספר של סיפורי אגדות של האחים גרים ואנדרסן, ובמסע שלהם לנסות לחזור הביתה הם כמובן פוגשים בדמויות המוכרות לנו כמו שלגיה, סינדרלה וכיפה אדומה.
מה אהבתי בספר?
קודם כל – הוא כתוב נפלא. הוא פשוט ריתק אותי מהפרק הראשון. בפרק השני שבו מגלים על הטרגדיה שהתאומים עברו, כבר היו לי דמעות בעיניים. יש ספרים שצריכים כמה פרקים עד שאני ארגיש שאני ממש בתוך הסיפור, אבל כאן זה קרה בן רגע.
דבר שני – כל ספר נפתח בציור יפהפה, וציורים יפים תמיד עושים לי את זה.
ודבר שלישי – העלילה עצמה כמובן. יש בספר הרבה מאד מקוריות וטוויסטים על העלילות המוכרות לנו ועל הדמויות שחשבנו שאנחנו מכירים. וזה הדבר הכי כיפי בספרים/סדרות/סרטים על סיפורי אגדות.
מבחינת אלימות – יש מעט קרבות אבל אין הרבה תיאורים אלימים או מפחידים.
מבחינת מיניות – הדמות היחידה שבעייתית זו כיפה אדומה, שלבושה בחושפנות, מתאפרת בכבדות ומתנהגת בצורה שלא רחוקה מהטרדה מינית, מה שגורם לזה שדמויות אחרות יקראו לה פעם אחת “פרוצה” ופעם אחת “זנזונת”. בנוסף יש זוג שלא מתאפשר לו לחיות יחד אז כל פעם שהם מצליחים להיפגש הם ישר מתנשקים “בצורה שמביכה את הסובבים אותם” כמו שכתוב בספר, אבל אין משהו מעבר לזה.
חשוב לציין שזה ספר ילדים-נוער, ולכן יש Happy Ending מתוק, הרבה דברים מסתדרים במהירות על הצד הטוב ביותר, ואין יותר מדי דברים אפלים או מפחידים מאד. אם כי אולי בספרים הבאים זה משתנה.
שורה תחתונה: ספר נוער מעולה (וקצת מתקתק-סכריני) לכל מי שאוהב פנטזיה וסיפורי אגדות, מחכה בקוצר רוח לקרוא את הספרים הבאים.

בונוס: הסופר הוא הבחור ששיחק את קורט בסדרה Glee. כן, הוא לא רק סופר מוכשר אלא גם שחקן וזמר!

No photo description available.
עריכה: חזרתי לערוך את הפוסט אחרי שסיימתי את כל ששת ספרי הסדרה. הסדרה פשוט נהדרת, גרמה לי לצחוק בקול לא מעט פעמים (למרות שהיא מיועדת לנוער). הסדרה מתארת את ההרפתאות של התאומים במשך 4 שנים, כאשר שלושת הספרים האחרונים מתרחשים בפרק זמן של מספר שבועות ובסופם התאומים מצילים גם את העולם שלנו. אחת הסדרות המהנות והכיפיות שקראתי, מומלץ לנוער (סוף יסודי ומעלה) ולכל מי שחובב אגדות.

כתיבת תגובה