מעשה טוב ומדבק [אהבתי]

מעשה טוב ומדבק / אנה פודולני 

בוב הג’ירף קם יום אחד והרגיש שבא לו לעזור, והמועמד הראשון שנקרה בדרכו היה שייקה הצב. הצב, שהעזרה גרמה לו למצברוח טוב במיוחד, החליט לעזור לנמלה. וכן הלאה, כל חיה “נדבקה” ברצון לעשות טוב, עד שהגלגל חזר בחזרה ל… בוב הג’ירף.

“מעשה טוב ומדבק” הוא ספר פשוט חמוד וממש ממש מוצלח.
אין בו עומס של טקסט – הוא כ-20 עמודים, שבכל אחד יש בממוצע כ4-6 שורות מחורזות. בחלק מהעמודים יש גם מעין “פזמון חוזר” – “עכשיו אין כל ספק / מעשה טוב הוא דבר מדבק”, דבר מצויין בספר ילדים כזה כי ילדים אוהבים להצטרף בשורות החוזרות. הוא ממש מרגיש כמו ספרי הקלאסיקות שגדלנו עליהן – רק בלי המסרים הבעייתיים שהיום אנחנו רואים בעין ביקורתית ממבט של שנים (בתירס חם הילדים מקללים את אופיר, בבייגלה יש הטרדה, בבית של יעל היא משחקת לבד במקומות מסוכנים…)

האיורים פשוט נהדרים – אתם יכולים לראות בעצמכם מהכריכה. סגנון קריקטוריסטי ומאד איכותי, שאנה – שהיא מאיירת במקצועה – ציירה בעצמה. הרבה פעמים יש סיכון גדול מאד כשסופרים של ספרי ילדים מאיירים לעצמם את הספר, כי לא תמיד מי שמוכשר בכתיבה מוכשר גם באיור ולהפך, אבל כאן מתברר שאנה מוכשרת בשניהם.
האמת היא שבהתחלה כמעט סירבתי לקבל מאנה את הספר לסקירה כי כבר היה לי עומס בספרי ילדים וביקשתי פרטים רק מתוך נימוס, אבל אז ראיתי את הציור בכריכה ופשוט נמסתי והסכמתי מיד…

הכי חשוב מכל – המסר של הספר חינוכי ומצויין, וכשהמעשה הטוב האחרון חוזר בחזרה לג’ירף בלי שהוא יודע שהוא זה שהתחיל את הגלגל – זה ממש עושה חשק לעשות מעשים טובים בעצמנו.

בן ה4.5 אהב את הספר מאד, הוא היה לו ברור ומשעשע.

ואם בא לכם לשזוף את העיניים – אז הנה האתר של אנה: https://www.annapodolnyillustrations.com/

כתיבת תגובה