מעשה בלב שבור [ככה ככה]

מעשה בלב שבור ספר טרילוגיה פנטזיה רומנטית נוער בוגר

מעשה בלב שבור / סטפני גרבר

על מה הספר?

אוונג’לין ולוק היו מאוהבים, עד שיום אחד באופן מפתיע לוק הודיע על אירוסיו עם אחותה החורגת של אוונג’לין – מריסול. אוונג’לין הפגועה בטוחה שהוטלה קללה על לוק והיא הולכת לחפש את נסיך הלבבות – אל גורל בן אלמוות – כדי לעשות איתו עסקה, לבטל את הקללה ולמנוע את החתונה. אבל כמו שכל מי שקרא ספר פנטזיה יודע – לא עוסקים עסקאות עם אלים בני אלמוות, ולכל קסם יש מחיר…

מה חשבתי עליו?

אני מודה שאחרי ספרי הנוער הבוגר האחרונים שיצאו בידיעות ספרים – משחקי הירושה, בת הלוויה ומטר של כוכבים – ציפיתי לספר מתוחכם עם טוויסטים, מתח, דמויות עגולות ועולם מעניין – ופה קצת התאכזבתי. זה לא היה ספר גרוע או משעמם – בהחלט קראתי אותו עד הסוף – אבל הוא בהחלט לא ספר מתוחכם כמו שציפיתי אלא גילטי פלז’ר לנוער בסגנון המועמדת ודמדומים (שלא קראתי את שניהם אז קחו אותי בעירבון מוגבל). הרגשתי הרבה האכלה בכפית ועלילה צפויה וקלישאתית ברובה שלא הסתדרו עם הציפיות שלי.

אוונג’לין היא גיבורה מעניינת יחסית, היא אמיצה והיא מרגישה שהיא לא בוחרת את הבחירות הטריוויאליות, אבל מצד שני כגיבורה ראשית בספר היא תמיד בוחרת בדרך הכי אמיצה וחתרנית, ולכן גם צפויה. אין בה פחד כמעט, בעיקר סקרנות וקריאת תיגר. כן היה מעניין לעקוב אחריה כגיבורה, גם אם הפעולות שלה היו צפויות ולפעמים גם אימפולסיביות ומטופשות מאד.

“תניחי את זה,” הזהיר אותה ג’קס. “את לא רוצה לעשות את זה. את לא רוצה להיות הגיבורה, את רוצה את הסוף הטוב – זאת הסיבה שבגללה באת אלי. אם תעשי את זה, זה לעולם לא יקרה. גיבורים לא זוכים לסוף טוב. הם מעניקים אותו לאנשים אחרים. זה מה שאת באמת רוצה?”

העולם לא היה לגמרי ברור לי. אוונג’לין מגיעה ממקום בו לא ממש מאמינים בקסמים ואגדות, אבל מצד שני בשלב מסויים מתרחש כישוף מאד ברור שכל העיירה יודעת עליו – לא משהו שאפשר להסתיר. אני יכולה לנחש שזה לא קרה בפעם הראשונה בהיסטוריה, אז איך לא מאמינים שם בקסמים? בנוסף, יש את הממלכה הצפונית ששם כן יש אגדות וקסמים ודרקונים קטנים וחמודים, אז זה גם משהו שלא ממש פשוט להסתיר כשעוברים בין הממלכות.

ממה שהבנתי, הטרילוגיה (שזהו ספרה הראשון) מתרחשת תקופה מסויימת אחרי הסדרה “קרבל” שרק הספר הראשון שלה תורגם לעברית, כך שיש בה ספוילרים לגורל דמויות מסויימות בקרבל, אבל זה לא קריטי אם אתם לא מתכננים לקרוא את הטרילוגיה. הסיפור עצמו מנותק מהאירועים שם כך שאין צורך לקרוא את קרבל קודם.

לצערי, מאז “קרבל” סטפני לא נגמלה מהאהבה שלה לתיאורי שמלות וסרטים בשיער, משהו שאני מניחה שידבר לרוב הנערות (או הנערות ברוחן) שיקראו את הספר אבל אני בעיקר הרגשתי בחילה מכל הוורוד-זהב-אבקת-סוכר. אני אגיד בכנות – אולי הסקירה שלי קצת לא הוגנת כי אני באמת חושבת שאני פשוט לא קהל היעד של הספר הזה והוא מיועד יותר לנערות ונשים שמבחינתן להתאהב אחרי יום היכרות זה רומנטי, שמלת קצפת ורודה זה חלום שמתגשם, ולקרוא על נערה שמסלסלת את השיער זה הזדהות עם הגיבורה.

“יש לנו עוגות עם קרם אוכמניות, ממרחים של עונת הקציר פודינג דלעת, עוגות אגוזי מלך ותה מכל הסוגים.” הנסיכה החוותה ביד לכיוון מגדל של קנקני תה ססגוניים מהבילים באדים ורודים יפים.

שורה תחתונה? ספר פנטזיה רומנטית לנוער בוגר, נחמד, קליל – שכנראה אני לא קהל היעד שלו כי הוא קליל לי מדי, או כי יש בו יותר רומנטיקה מפנטזיה. מתאים לרומנטיקניות חסרות תקנה שחובבות גילטי פלז’ר, שמלות וצבע וורוד.

טריגרים ותכנים רגישים:

מבחינת אלימות – היא קיימת, רובה לא גרפית אבל יש אזכורים לעריפת ראש, רצח, הרעלה, קצת דם.
מבחינת מיניות – אין פירוט גרפי או סצנות מיטה. יש נשיקות (כולל לשון), תיאורי תשוקה וחום בגוף, ונשיכות חיבה.
בתחילת הספר יש מפה שכוללת איור די גדול של שתי בנות ים חשופות חזה.
הספר מתאים לנוער בוגר ומעלה, אפשר גם לפני זה – תלוי ברמת השמרנות בבית מבחינת תיאורי התאהבות ותשוקה.


ידיעות ספרים שאוהבים | 328 עמ’ | תרגום: יעל ענבר | יולי 2023

רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. פנינה

    מתי יצא הספר השני של מעשה בלב שבור ???

    1. Tamar Gur

      ממש החודש – מאי 2024 – הספר הראשון עומד לצאת בכריכה חדשה ואיתו הספר השני והשלישי! בקרוב בחנויות…