חיות וחיות אחרות – שירים מהחיים [אהבתי]

חיות וחיות אחרות אביחי נזרי

חיות וחיות אחרות – שירים מהחיים / אביחי נזרי

שמעתם פעם על רודריגז היתוש שלא רוצה לעקוץ? הנמלה שלא רצתה לעבוד קשה? בטי היונה שמעדיפה לחיות לבד ולא בזוג? וסמי החיידק הידידותי?

“חיות וחיות אחרות” הוא אוסף שירים, רובם משעשעים, כשכל שיר מתמקד בחיה אחרת ונותן לה אופי ייחודי. ברוב המקרים הספר מתאר את החיה כשונה מהעדר ורוצה להיות אחרת מכולם, כאשר אצל כל סוג חיה זה מתבטא בצורה אחרת, אבל בין השורות אנחנו יכולים לזהות גם את עצמנו. השיר על הצבוע שלא בא לו לצחוק מרמז על תקופות של דיכאון ועצב, השיר על הפלמינגו מדרבן לתעוזה ויצירתיות, השיר על “סבתא עשׁה” מדבר על תיקון נזקים שעשינו בעבר, והשיר “מורדי אוהב חתולים” שמדבר על כלב שסירב לרדוף אחרי חתולים והעדיף לחיות איתם בשלום – הרגיש לי אקטואלי מאד.

למרות שהספר מוגדר לגיל הרך (גיל 3-6), אני חושבת שהוא יתאים גם – ואולי אפילו יותר – למבוגרים. חלק מהילדים עלולים לפספס חלק מהשנינויות והתחכומים המשעשעים שהוכנסו לשירים, וגם לא תמיד יזדהו עם כל המורכבויות שרמוזות בהן. הספר מרגיש לי כמו ספרים מהסוג של “ספרי מתנה” למבוגרים, אלה שאתם מרגישים צורך עז להעתיק חלק מהציטוטים ולתלות אותם ליד המיטה או לשלוח לחבר כי הם מתארים בצורה כל כך יפה, נוגעת או משעשעת את האמיתות המורכבות של החיים.

הספר צבעוני מאד ומלווה באיורים חמודים במיוחד שמתאימים לשיר.

אסיים את הסקירה עם חצי מהשיר היפהפה על אביגדור הצבוע:

“יש ימים כאלה.
שהלב קצת בשלכת,
העצב בא ומתישב
ולא רוצה ללכת.
אבל אביגדור יודע היטב
שהעצב תמיד נגמר,
ומה שלא יהיה היום –
הוא יצחק על זה מחר.”


אגם הוצאה לאור | 56 עמ’ | איורים: פטריק אנטצ’ק | כריכה קשה


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר אגם לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אגם.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה