מספיק טובה [אהבתי]

מספיק טובה

מספיק טובה / מריה סקריוון

על מה הספר?

נטלי (נט) למדה בספר הקודם (מספיקה בקושי) איך לאהוב את עצמה ולהתמקד במה שהיא טובה. אבל האם זה מספיק? נטלי מתאהבת בדרק, ילד חמוד מהכיתה. היא חושבת עליו כל הזמן ומנסה למצוא דרכים להתקרב אליו. היא לא שמה לב שבדרך היא שוכחת מכל מה שחשוב לה – החברות, התחביבים ואפילו… את עצמה.

מה חשבתי עליו?

“מספיק טובה” הוא הספר השני בסדרת הרומנים הגרפים המצויינת לנוער צעיר שבמרכזה עומדת נטלי – נערה צעירה בחטיבה שמתמודדת עם בעיות גיל ההתבגרות כמו ביטחון עצמי, התאהבות, השתלבות בחברה ועוד. כל ספר מתמקד במשהו אחר בחיים של נטלי.

הספר מביא התמודדות שכיחה מאד בגיל הזה – בה האהבה המסנוורת מפריעה לדברים אחרים בחיים, לא פחות חשובים. הספר מתאים לנוער צעיר, ולמרות שהוא מדבר על התאהבות – הוא חף מענייני מין, ויש שם מקסימום דיבור קטן על נשיקה, לא יותר מזה. ההתאהבות שם מאד פשוטה ותמימה, ויכולה להתאים גם לנוער דתי.

התיאורים בספר מאד אותנטיים ויכולים בקלות להוות מעין מראה לנער/ה מתבגר/ת, שיראו איך ההתאהבות שלהם משפיעה על הסביבה ועליהם ושבתוך כל הטירוף של האהבה, שלא ישכחו את עצמם ומה באמת חשוב להם, את העקרונות והערכים שלהם. מאד קל לאבד את עצמנו כשאנחנו מסונוורים, ואני חושבת שהספר ממש יכול לשמש כמדריך עצמי, בתוך עטיפה של קומיקס צבעוני, קליל והומוריסטי.

אפשר לקרוא את הספר גם בלי הספר הקודם אבל אני חושבת שיש משהו מאד נכון לקרוא את הספרים לפי הסדר ולהבין את ההתבגרות וההתפתחות של נטלי, ואת מארג הקשרים בין חברי הכיתה. יש גם קצת קריצות לספר הקודם כמו תמונת המחזור עם האיפור של הציפור.

ממליצה בחום לגילאי 8-12 (הספר ללא ניקוד). זו באמת סדרה מצויינת, יפה ומשעשעת, עם מסרים רלוונטים ומעולים. 


ידיעות ספרים | 240 עמ’ | ינואר 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה