ממלכת הרשעים 1 [אהבתי]

"</h1

ממלכת הרשעים 1 / קרי מניסקלקו

לפני כמה שבועות, גולשת בקבוצה המלצות אמיתיות על ספרים פרסמה סקירה על ממלכת הרשעים 1, ובאותו רגע השתכנעתי שאני חייבת לקרוא אותו. לשמחתי, ההוצאה (ספרות שנוגעת) כתבו לנו בתגובות שהספר יתורגם בקרוב. והנה הוא יצא, ולא סתם – אלא שלושת ספרי הטרילוגיה יצאו יחד! הייתי שמחה לכתוב סקירה על שלושתם, אבל בינתיים קראתי רק אחד ויקח לי קצת זמן לסיים הכל אז אני אתחיל עם סקירה על הראשון.

על מה הספר?

אמיליה היא נצר לשושלת מכשפות, שושלת אחת מתוך כמה משפחות של מכשפות באיזור שלה. כמובן ששאר התושבים לא יודעים שהן מכשפות. אבל כשמישהו מתחיל לרצוח נערות צעירות מהשושלות האלו, כולל מישהי שקרובה מאד לאמיליה, אמיליה יוצאת למסע נקמה, והיא פונה לכשפים אפלים – אותם כשפים שממנה סבתה הזהירה אותה תמיד. כשהיא מזמנת שד שיעזור לה לפתוח יומן שנעול בקסם, היא מגלה שהעולם שלה בסכנה איומה מפני נסיכי השאול שהיא היתה בטוחה תמיד שהם היסטוריה עתיקה, כמו הדינוזאורים.

מה חשבתי עליו?

ממלכת הרשעים היא פנטזיה רומנטית, וככזו יש בה בהחלט טרופים מוכרים אבל היא משלבת תעלומת רציחות, עולם פנטזיה אפל, ורומנטיקה. או יותר נכון בערך-רומנטיקה – היא תגיע בעיקר בספרים הבאים. חשוב לי להגיד שבספר הזה אין אירוטיקה (מקסימום מחשבות על “הו כמה הגוף שלו מפוסל” והתחלה של התמזמזות), אבל כבר אמרו לי שבספר השני יש כמה סצנות אירוטיות ובספר השלישי פחות.

הדמות של אמיליה – שמספרת בגוף ראשון – היתה מעולה בעיני. היא לא היתה הדמות הקלישאתית שנראית חזקה בהתחלה וברגע שהיא פוגשת גבר חתיך בלי חולצה היא זורקת את כל הערכים שלה ונופלת לרגליו – אמיליה לא נותנת לדברים כאלה לסנוור אותה ולהסיט אותה מהמטרה. אמיליה גם יודעת היטב איפה טמונה לה סכנה (לחתום ברית עם נסיך שאול? רק נערות מטופשות יפלו בפח כזה בקלות!), ומלבד כמה סצנות שהיא התעלמה מהוראות חיוניות – ברוב הספר היא באמת בחורה חזקה וחכמה, מצליחה במידה מספקת בשביל להיות גיבורה, אבל גם נכשלת ונופלת פה ושם בשביל להיות גם אנושית ונורמלית ולא מושלמת מדי.
העולם היה בנוי טוב ונפתח לקוראים בצורה הדרגתית ולא מעמיסה והוא השאיר פתח לעוד המון התפתחויות והסברים שאני מניחה שיגיעו בהמשך הסדרה. עשה לי חשק לעשות קצת כשפים בעצמי… בספר יש הרבה מתח אבל בעיקר סביב ההתרחשויות והסכנה ופחות סביב עלילת הבלשות שהיא נקודה יותר חלשה בספר (בשלב מסויים כבר היו לי חשדות לגבי הרוצח/ת). זה לא מפריע לספר בכלל כי באמת המיקוד פה הוא לא בבלשות אלא במסביב: עולם הפנטזיה, המתח העלילתי והרומנטיקה הנבנית.
התקשיתי עם ריבוי הדמויות ובחירת התרגום. נסיכי האופל הם בעלי שמות של תכונות וחטאים (נקמה, זעם וכו’) ועל שמותיהם נקראו גם החצרות שלהם (חצר הזעם). בתרגום החליטו להשאיר את שמות הנסיכים בשם הלועזי ואת החצר בשם עברי, וכך פרייד שולט בחצר הרהב, גריד בחצר הבצע ואנווי בחצר הקנאה. אני יכולה להבין למה לא רצו לשנות ולתרגם שמות של דמויות חשובות אבל זה היה קצת מבלבל לעקוב אחרי כל השמות והחצרות, למרות הכוכביות של המתרגמת שמסבירות את שמות הנסיכים.

נשארתי קצת מבולבלת בסוף הספר לגבי כמה נקודות, אבל בטח נקבל תשובות בשני הספרים הבאים שאקרא בקרוב (ומקווה לכתוב סקירות גם עליהם!). בינתיים, לפי הספר הראשון – מומלץ מאד לחובבות (וחובבי) פנטזיה רומנטית, וחשוב לי להגיד שזו באמת פנטזיה רומנטית ולא רומנטיקה פנטסטית (לפחות הספר הראשון).

טריגרים ותכנים רגישים:

אלימות – רצח כולל תיאור די גרפי של גופה, תיאור של פציעות אלימות.
מיניות – התמזמזות, נשיקה, רמיזות מיניות. אין אירוטיקה.
אחר – אובדן שפיות, בני ערובה, הקאות.


ספרות שנוגעת | 352 עמ’ | תרגום: ענבל מלכה | דצמבר 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה