מי יכול לנצח את הרמן [אהבתי]

מי יכול לנצח את הרמן

מי יכול לנצח את הרמן / איתי הרמן

אני מניחה שכולכם מכירים את איתי הרמן – מי שלוהק לפני מספר שנים להיות הצ’ייסר בתוכנית הריאליטי “המרדף”. להרמן יש ידע כללי נרחב בהרבה מאד נושאים, וקשה מאד להתמודד ולנצח אותו בשאלוני ידע. הדמות שלו הפכה ממש למותג של ידע כללי עצום ויכולת לשלוף תשובות על (כמעט) כל דבר.

אחרי שהוא הוציא את הספר “הטריוויה של הרמן” לפני מספר שנים, הוא הוציא לאחרונה ספר שאלות נוסף. בספר תוכלו למצוא שאלונים שמחולקים לפי נושאים שונים (היסטוריה, תרבות, תנ”ך, סרטים ועוד), וגם כמה שאלונים מיוחדים כמו שאלות שמבוססות על זיכרון ויזואלי. השאלות הן פתוחות (לא אמריקאיות) ויש מקום לכתוב תשובות קצרות (בדרך כלל מילה או שתיים, למשל שם של מקום או אדם). אבל הספר הוא לא סתם ספר טריוויה רגיל: ליד כל תשובה מזומן וי או איקס – האם הרמן הצליח לפתור בעצמו את השאלה או לא. כך ניתן בעצם לערוך שאלון עצמי מול הרמן ולראות אם הצלחתם לנצח אותו!

בתחילת הספר יש כמה פרקים שמוקדשים לנושאים מסביב לשאלונים: האם כל אחד יכול להיות צייסר? האם צריך להיות מחונן ובעל זכרון פנומנלי? מי מתאים להשתתף בריאליטי טריוויה? איך מתמודדים עם לחץ? ואיך משפרים את הזיכרון והידע הכללי?

הספר נהדר וכיפי. מבחינה ויזואלית העימוד והעיצוב מאד ברורים ונעימים לעין. השאלות מגוונות מאד ומקיפות הרבה מאד נושאים. בכל כפולת דפים יש הפניה לעמוד עם הפתרונות בסוף הספר.

בהתחלה הילדים שלי טענו ש”ספר טריוויה זה משעמםםםםםםם” אבל ברגע שהתחלתי להקריא שאלות בקול הם לא התאפקו ומהר מאד מצאנו את עצמנו שקועים בלבחון אחד את השני (הם בהחלט הצטיינו בקטגוריית גיבורי העל). למרות שהנושאים מגוונים מאד – רוב הקטגוריות הם על ידע כללי של בוגרים (יש שאלות שהבן הגדול שלי, בתיכון, ידע כי הם למדו לבגרות), ויחסית מעט לצעירים יותר. יש קצת על סרטי דיסני וגיבורי על אבל לא הרבה מעבר לזה, כך שסביר שילד ממוצע ידע תשובות לשאלות פה ושם, או קטגוריות ספציפיות, אבל את הרוב לא. הילדים שלי קצת התבאסו מזה למרות שכן נהנו מאד מהקטגוריות שהתאימו להם או משאלות ספציפיות שהם הכירו.

הספר יכול להתאים מאד לאנשים חובבי ידע כללי (במיוחד אם יש להם שאיפה להגיע לתחרויות – אבל לא רק), כמשחק משפחתי או כמשחק שובר קרח לגיבוש קבוצה.


הוצאת אגם | 284 עמ’ | אפריל 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר אגם לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אגם.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה