מבחני הכווייה (הרץ במבוך 2) [אהבתי]

מבחני הכווייה (הרץ במבוך 2) / ג’יימס דשנר
אזהרה: ספוילרים ל”הרץ במבוך”.
אחרי שתומס וחבריו ניצלים כביכול מהמבוך ומ”נתעב”, אנחנו מגלים בסוף הספר הראשון שזו לא באמת הצלה והכל עדיין חלק מהתוכנית.
בספר מבחני הכוויה הם בעצם מגיעים לשלב 2 במבחנים המופרכים ולא הגיוניים שעדיין אנחנו לא מקבלים להם תשובה (מקווה שיהיו תשובות בספר השני!!!). בנוסף, סופסוף אנחנו פוגשים גם את הקבוצה השניה שמוזכרת בסוף הספר הראשון. שתי הקבוצות מקבלות משימה זהה: להגיע תוך שבועיים לנקודת הצלה מסויימת.
סדרת הרץ במבוך הזכירה לי מאד את המיני-סדרה “Persons Unknown”: [ספוילרים למיני-סדרה:] חבורה של אנשים זרים מתעוררת ומוצאת את עצמם במלון. מלא דברים מוזרים קורים, עוקבים אחריהם, כל ניסיון בריחה נכשל, אנשים קמים לתחיה ועוד ועוד. בסוף המיני-סדרה הם מצליחים להערים על החוטפים ולבצע בריחה מטורפת ומתוכננת היטב. בסוף הפרק האחרון, אחרי שהאנשים הצליחו לברוח וחלקם גם לחזור הביתה, מגיעה המכה האמיתית: הם מתעוררים ומגלים את עצמם שוב בחדרי מלון. הם יוצאים מהחדרים ומתאספים, מגלים שהם על ספינה בלב ים, ואז אומרים להם: ברוכים הבאים לשלב 2.
ככה בדיוק הרגשתי עם סוף הספר השני וגם עם הספר הזה. במקום לקבל תשובות אנחנו מקבלים רק עוד ועוד שאלות. במקום מבצע הצלה אנחנו מקבלים את שלב 2. כמה כוחות על אנושיים צריך בשביל לשרוד את כל זה?
הספר עדיין היה מותח ומעניין. במיוחד שאנחנו מבינים שאין ערובה על אף אחד שהוא ימשיך לחיות. הספר כתוב טוב, וממש יכולתי לדמיין כל מה שקורה. אבל אין ספק שבאוויר היתה קצת הרגשה של מיחזור: עדיין חבורת נערים צריכים לשרוד במשך זמן מסויים תוך כדי לחיצה במפלצות וניסיון להבין מה קורה פה. היו גם דמויות חדשות, והספר היה אפל יותר מהקודם (וכמה מיתות או פציעות די מזעזעות), מעט מאד תשובות, והמון שאלות חדשות.
אני כל כך מקווה שספר 3 יתן תשובות נורמליות כי אחרת אני כל כך הולכת להתעצבן.
הקיבוץ המאוחד – ספרית פועלים | תרגום: דבי אילון | 2015 | 351 עמ’

כתיבת תגובה