ליבי 4 או: מה קרה השנה בקמפינג המשפחתי? [אהבתי]

ליבי 4 או: מה קרה השנה בקמפינג המשפחתי? / הדס ליבוביץ’
כל שנה (כמעט), המשפחה של ליבי יוצאת לקמפינג משפחתי, יחד עם עם משפחתו של דוד דדי. השנה מצטרפת לקמפינג גם גאיה, חברתה של ליבי. אבל לא הכל הולך בדיוק כמו שליבי תכננה: בן הדוד האהוב שלה, רוקו (רועי) ממורמר ולא נחמד, וליבי וגאיה בטעות מפילות קן ציפורים עם גוזל קטן.
סדרת ליבי היא סדרה נפלאה לראשית קריאה, שבמרכזה עומדת ליבי – ילדה צעירה וחמודה שקל מאד להזדהות איתה. בספר הנוכחי, עולה המורכבות בהתמודדות עם אח חדש במשפחה: ליבי היא בת יחידה ומקנאה בגאיה ורוקו שיש להם אחים. לעומת זאת רוקו מרגיש זנוח מאז שנולדה אחותו הקטנה, שבאופן טבעי גוזלת את רוב תשומת הלב של ההורים. כמו שאומרים – הדשא של השכן תמיד נראה יותר ירוק… ההתמודדות סביב סוגיית האין/יש אחים מטופלת ברגישות ועדינות, ויכולה להתאים לכל ילד, שיוכל להזדהות עם אחת מהדמויות בהתאם למצבו.
ליבי צריכה להתמודד גם עם התקרית של הגוזל שנפל מהעץ: אם גרמנו לבעיה, איך מתקנים אותה? איך נקבל מידע מה נכון לעשות במצב כזה? וגם, שלפעמים עדיף להיזהר ליתר ביטחון גם אם בסוף נגלה שזה היה מיותר. אהבתי מאד את הצורה שבה הבעיה נפתרת בספר – גם כתוב מרתק וגם חינוכי, וגם מניעה את העלילה קדימה.
את הספר מלווים האיורים של דניאל פלג המוכשרת שאני פשוט מאוהבת באיורים שלה. כשהבן שלי בכיתה א’ ראה את הספר החדש הוא אמר לי “אמא, הם נראים כמו ב’אור נגד פז’!” – אפילו הוא הצליח לזהות את סגנון האיור המיוחד והיפהפה של דניאל. האיורים ממש מוסיפים לטקסט, וכיף להסתכל עליהם.
אם לא קראתם את הספרים הקודמים בסדרה זה לא מאד נורא (אנחנו קראנו רק את 3 ו-4), הספר עומד בפני עצמו. אבל אם יש לכם בבית ילד או ילדה בשלב של ראשית קריאה – זו הזדמנות טובה להכיר להם את כל הסדרה.
הקיבוץ המאוחד – ספרית פועלים | 101 עמ’ | איורים: דניאל פלג | ספטמבר 2022

כתיבת תגובה