כוח השלושה [אהבתי]

כוח השלושה / דיאנה ווין ג’ונס

איינה, גאיר וקרי הם שלושה אחים בתחילת גיל העשרה. הם גם הבנים של הצ’יף האהוב גסט ואשתו אדארה – האישה הכי חכמה באיזור. לאיינה וקרי יש כוחות מיוחדים, ואילו גאיר הוא ילד חכם, קשוב, נבון ומהורהר.
כשהדוריגים תוקפים את המגורים שלהם, הם צריכים להתמודד גם עם דודם אורבן, אשתו המעצבנת ובנם היהיר, המפונק והשנוא. ואם זה לא מספיק, הם נקלעים בעל כורחם למשימת הצלה שמערבת דוריגים, ענקים, וקסם. הם צריכים להציל את האיזור שלהם מקולר מקולל, שרק אם יפויסו שלושה כוחות מיוחדים – הקללה תוסר.

איזה כיף לקרוא ספרים של דיאנה ווין ג’ונס. פשוט כיף. היא מצליחה לגרום לך לצלול לעולם פנטזיה חדש לחלוטין בלי שום הקדמות, ועם זאת מערכת הקסם והחוקים מתבררת לך במהלך העלילה בצורה נהדרת. הדמויות שלה מקסימות וכל כך קל להזדהות איתן ועם היחסים שלהן מול ההורים, האחים והמשפחה בכלל.

אחד הדברים שאני אוהבת שמופיעים בחלק מהספרים שלה זה שהיא מצליחה לשלב בין עולם הפנטזיה לבין העולם שלנו – עם המכוניות והחשמל. במיוחד כשזה מגיע בצורה פתאומית ולא צפויה בכלל.

הספר הוא גם סוג של משל לעולם שלנו – על גזענות, דעות קדומות וסכסוכים בין עמים (כנראה לאור המתיחות ההיסטורית בין אנגליה לוויילס). על כמה קל לשנוא את האחר בלי שמכירים אותו, ועל כמה אנחנו יותר דומים מאשר שונים.

הספר הוא ספר נוער, מתאים בעיני בערך מכיתה ה’ ומעלה.

292 עמודים, עוץ – הוצאת ספרים

כתיבת תגובה