חבורה של קוסמים 1 [אהבתי]

 

חבורה של קוסמים 1 / ניל פטריק האריס
קרטר היה ילד רגיל לחלוטין עד שהוריו נעלמו, והוא נאלץ לעבור לגור עם דודו סליי. סליי הוא נוכל וגנב ומחנך את קרטר להיות כמוהו, אבל קרטר לא מוכן לגנוב, ובורח. הוא מגיע לקרנבל בעיירה קטנה בשם מינרל ולס, ששם הוא פוגש את מר ורנון – קוסם מוכשר במיוחד, וגם חבורה של ילדים שאוהבים לתרגל קסמים וטריקים. קרטר יודע שאין דבר כזה קסמים במציאות, ונהנה לגלות את הטריק שמאחורי כל קסם.
אבל אז הם מגלים שמר בוסו והקרקס הנודד שלו עומדים לבצע פשע, והם ממהרים להשתמש בידע ובכשרונות שלהם כדי לעצור אותו.

ניל פטריק האריס הוא שחקן (“איך פגשתי את אמא”, “סדרה של צרות” ועוד), זמר, רקדן, והיה גם נשיא אגודת הקוסמים למשך כמה שנים. עכשיו מתברר שהוא גם יודע לכתוב.

הספר הזה פשוט נפלא. הוא כתוב בצורה משעשעת ולא רגילה, שפונה לילדים בצורה הומוריסטית. הוא משלב לפעמים שפה קצת גבוהה אבל גם משלב הסברים. הוא משולב באיורים מקסימים בסגנון קריקטוריסטי. אבל הספר משלב בנוסף לעלילה גם לימוד קסמים (טריקים), וגם צפנים שונים שמוסתרים לאורך הספר ומאתגרים את הילדים.
חבורת הילדים עצמה משלבת את קרטר היתום, ליילה המאומצת, רידלי בכסא הגלגלים, תיאו השחום מהמעמד הגבוה, ולבסוף את האחים אולי ואיזי שבכלל לא עושים קסמים אבל נהדרים במופעים.

בסדרה יהיו בסה”כ ארבעה ספרים. שלושה יצאו כבר באנגלית (הרביעי בקרוב), ושניים מהם בעברית.

הספר מתאים בערך מאמצע יסודי ומעלה, או גם לפני זה אם הילד מסוגל לקרוא 250 עמודים ללא ניקוד (בן ה7.5 שלי אהב את הספר מאד).

253 עמודים, ללא ניקוד, עם איורים.

ידיעות ספרים שאוהבים | ספרי חמד

כתיבת תגובה