הרוח הנושבת מן השמש [אהבתי]

הרוח הנושבת מן השמש / ארתור ס. קלארק

הרוח הנושבת מן השמש הוא אוסף של מגוון רחב של סיפורים קצרים על מדע בדיוני. התחלתי לקרוא את הספר עם הרבה ספקות כי אני פחות מתחברת לסיפורים קצרים, אני מעדיפה עלילה עמוקה וארוכה, אבל הספר הפתיע אותי לטובה.

למרות שמדובר בלא מעט סיפורים – כל סיפור שונה לחלוטין מהאחרים. רוב הסיפורים מתקדמים במציאות כפי שהיא אולי תהיה בעוד עשרות או מאות שנים. הגיבורים הראשיים מגוונים וממוצאים ורקעים שונים, חלק מהסיפורים משעשעים וחלק רציניים, וכל סיפור “תופס” נקודת מבט אחרת בתחום המדע הבדיוני – מהתפתחות החלליות דרך תקשורת עם חוצנים ועד רפואה מתקדמת. ויחד עם זאת, בסיפורים אין כמעט בכלל מפגש ממשי עם חייזרים. גם בסיפורים המעטים שבהם מוזכרים באופן זה או אחר צורות חיים שאינן בכדור הארץ, הם שונים לחלוטין מהחייזרים ה”רגילים” שיש בסרטים היום.

הספר שופע ממקוריות, והסיפורים המשעשעים בהחלט הצליחו להעלות חיוך על פני. אהבתי במיוחד את הסיפור על מירוץ ספינות החלל, אם כי פחות התחברתי לסיפור “שחזור”.

אז מי שרגיל שמדע בדיוני זה רק חלליות וחייזרים – ממש כדאי לקרוא את הספר ולראות עד כמה תחום המדע בדיוני הרבה יותר עשיר מזה. וכמובן כדאי גם כי הסיפורים מעניינים 

כתיבת תגובה