הילד מהיער [אהבתי]

הילד מהיער / הרלן קובן
מת’יו מתקשר לסבתו, עורכת הדין הידועה הסטר קרימשטיין, בבקשת עזרה: נערה דחויה מהכיתה שלו לא מגיעה לבית הספר כבר שבוע, והוא חושש מאד שיש כאן משהו שצריך לבדוק. הסטר מערבת את ויילד – אותו היא מכירה כבר שנים – שיסייע לה בתעלומה. אבל הדברים מסתבכים עוד יותר כשנער נוסף מהכיתה נעלם.
“הילד מהיער” הוא פשוט ספר מעולה. בעיני הוא מהטובים ביותר של הרלן קובן (וקראתי כמעט את כולם, סמכו עלי) והזכיר לי מאד באווירה את “הנעלמים”, שהיה מרבי המכר הראשונים שלו והיה גם הוא ספר מצויין.
הוא קצת פחות שבלוני מהספרים הקודמים שלו, אמנם הפרקים האחרונים של הספר הם במתכונת הרגילה (פתרון התעלומה כמה פרקים לפני הסוף ואז עוד כמה פרקים שמוקדשים לאקסטרא-טוויסטים), אבל שאר הספר לא הרגיש לי ממוחזר, לשם שינוי.
שם הספר קצת מטעה: תעלומת הספר לא סובבת כלל סביב “הילד מהיער”, אלא הילד מהיער הוא הגיבור הראשי. לפני כמה עשרות שנים, נמצא ביער ילד בן 6-8, דובר אנגלית, שאף אחד – כולל הוא עצמו – לא יודע מאיפה הוא הגיע וכמה זמן שהה ביער, ומעולם לא הצליחו לגלות. הבן של הסטר קרימשטיין הוא הראשון שמתחבר איתו, וגם כשהילד – המכונה מאז “ויילד” – מועבר למשפחת אומנה, הם נשארים החברים הכי טובים ובן בית בביתה של הסטר. בבגרותו הוא רכש רקע בחקירות פרטיות ויש לו מגוון כשרונות וידע שמתאימים למשימה.
פתרון התעלומה סביב ויילד לא מתברר לנו בספר הזה, אבל לפי סוף הספר + ראיון שהיה עם הרלן קובן ודרור משעני – נשמע שבספר הבא ימשיכו לדבר עוד על ויילד והעבר שלו. או במילים אחרות: חברים, נראה לי שיש לנו גיבור חדש במקום מיירון בוליטר!
הספר יהיה כיפי במיוחד למעריצי הרלן קובן. אנחנו זוכים סופסוף להכיר מקרוב את הסטר והמשפחה שלה, אחרי שכיכבה בכל כך הרבה ספרים קודמים, ובתחילת הספר יש קריצה לספר הקודם (“בריחה”). גם הגיבור הראשי מרענן מאד, אחרי כל כך הרבה ספרים שהגיבור הוא תמיד או מיירון בוליטר (כמה אפשר בדיחות אל-על?), או אבא תמים לחלוטין שנקלע למצב סבוך שלא באשמתו והמשטרה רוצה לעצור אותו.
בקיצור, תענוג.
כנרת זמורה דביר | 368 עמ’ | תרגום: שאול לוין

כתיבת תגובה