אדל – זה ייגמר רע מאד [אהבתי]

אדל – זה ייגמר רע מאד / מר טאן ומיס פריקלי
אדל היא ילדה מאד מוזרה. החבר הדמיוני שלה הוא רוח רפאים, היא רוצה לגדל גור אריות כחיית מחמד, ובאופן כללי אתם לא רוצים להיות לידה כשהיא מתכננת איזו מתיחה אכזרית. אבל למזלנו אדל היא לא ילדה אמיתית אלא רק גיבורה של ספר, ולקרוא אותה זה בהחלט משעשע.
אדל הוא ספר קומיקס שבו כל עמוד (לעתים כפולת עמודים) מוקדש לסיטואציה אחרת בחיים של אדל. שימו לב – הספר לא חינוכי בעליל! אין לה שום גבולות, היא מתחצפת להורים, מתעללת בחתול שלה, ובאופן כללי לא הייתם רוצים שהיא תהיה החברה של הילד שלכם. אבל הספר פשוט מצחיק! למרות שאני לא קהל היעד שלו בכלל, הוא גרם לי לצחוק בקול שוב ושוב.

“לא חשבתי שמסובך כל כך לדאוג להורים. בלעדי הם היו אוכלים רק ירקות ועובדים כל הזמן.”

האיורים חמודים ממש, ואהבתי מאד את עיצוב הדמות של אדל. ובכלל כל העיצוב הכללי של הספר מקסים. למשל, כשיש כפולת עמודים במקום עמוד בודד – הרקע בצבע שונה כדי שישימו לב לשינוי. בעמודים הראשונים של הספר יש קצת הסבר שאדל כותבת על עצמה וזה מעוצב כמחברת ספירלה וזה נראה כמעט אמיתי.
הספר הוא כמעט 100 עמודים וטוב שכך כי לא רציתי בכלל שהוא יגמר והיה כיף לראות מקבץ כ”כ גדול של ההומור הזה. הספר ללא ניקוד, כך שיתאים בעיקר לילדי יסודי (ובהחלט גם להורים שלהם).
צירפתי פה כמה דוגמאות מהספר בתקווה שאצליח להעביר חלק מהאווירה וההומור – ותדעו לכם שהיה ממשששששששש קשה לבחור רק כמה בודדות ולא להעלות צילום של כל הספר!!!

– תגידי, את מי את אוהבת יותר, את אבא או אמא?
– אני מעדיפה את הטלוויזיה

מומלץ בחום להורים וילדים שלא נבהלים מספרים “לא חינוכיים” שהגיבורה שלהם היא ההפך הגמור ממודל לחיקוי 🙂
הוצאת מטר | תרגום: מיכל אסייג ז”ל | עריכה: Galia Alony-Dagan | יולי 2022 | 94 עמ’, ללא ניקוד

כתיבת תגובה