ג’רונימו – הפינגוין שחשב שהוא יכול לעוף! [אהבתי]

ג’רונימו – הפינגוין שחשב שהוא יכול לעוף! / דיויד ווליאמס | איורים: טוני רוס
ג’רונימו הוא פינגוין קטן שרק נולד, הוא רואה שיש לו כנפיים ורוצה לעוף. הוא מנסה ומנסה אך כל פעם מחדש נכשל, נופל ונחבט, כי – מה לעשות – אמנם לפינגווינים יש כנפיים אבל הם לא באמת נועדו לעוף. מושבת הפינגווינים מתכנסת כדי למצוא דרך לגרום לו להפסיק, אבל אז הם מחליטים ללכת לכיוון אחר עם פתרון מקורי ומרגש במיוחד.
הספר הקודם שקראתי של דיוויד ווליאמס היה “ההיפופוטם הראשון על הירח” – ספר פרוע, משעשע ולא חינוכי בעליל, וחשבתי שג’רונימו יהיה באותו סגנון, אבל הופתעתי מאד שהוא היה בכיוון הפוך לגמרי. אני כאמא מאד התרגשתי מהפתרון של קהילה עבור ג’רונימו הקטן, והספר מעלה הרבה מאד מחשבות על הרצון שלנו כהורים לגונן על הילדים שלנו ולאפשר להם להגשים את כל החלומות שלהם.
הבן הקטן שלי (גן חובה) גם מאד מאד אהב את הספר ואת הפתרון בסוף ומצאתי אותו בימים האחרונים חוזר לספר הזה שוב ושוב ומנסה לקרוא אותו בעצמו או להתעמק באיורים ולמצוא בהם פרטים מעניינים. עם זאת, בן ה9 ובן ה12 לא אהבו את הפתרון שבספר והם אמרו שזה לא בסדר שהקהילה שיקרה לג’רונימו. מה איכפת לי, הם לא קהל היעד של הספר 😉
הספר בהחלט מעורר מחשבות על חלומות ושאיפות – האם לעודד חלומות שאנחנו יודעים שהם בלתי אפשריים, רק כדי לא לאכזב את הילד ולשבור אותו? או שעדיף להנחית אותו למציאות הכואבת כבר בהתחלה כדי שלא יבזבז זמן, או יותר גרוע מזה – יפגע בעצמו בניסיון הנואש להגשים את החלום?
ידיעות ספרים שאוהבים | תרגום: עדי זליכוב רלוי Adi Zelichov-relevy | 63 עמ’ | לגיל הגן

כתיבת תגובה