גיא וגלי 2 – החרם על דניאל [אהבתי]

גיא וגלי 2 ראשית קריאה

גיא וגלי #2 – החרם על דניאל / נופיה בר-ניצן

על מה הספר?

בספר הראשון בסדרת גיא וגלי, הכרנו את החבורה של ילדי כיתה ו’ בקיבוץ, כשהגיע אליהם ילד חדש בשם גיא. הספר החדש, השני בסדרה, נכתב מנקודת מבטו של ילד אחר בחבורה – דניאל. ופה חשוב לציין: למרות שבספר הראשון אנחנו מכירים את החבורה ומי זה מי, אפשר לקרוא את הספר השני גם בלי לקרוא את הראשון.

דניאל הוא ילד נחמד שרוצה לנצח בכל מחיר, ולפעמים לא שם לב שהוא פוגע באחרים בדרך. באחת מהפעמים הוא גורם לתקרית שבעקבותיה ילדי הכיתה מחרימים אותו. כשהוא מושעה מהלימודים ונמצא עם סבו במפעל, הוא חושד שמנהל המפעל זומם משהו, ובשביל זה הוא צריך את עזרת החבורה. הבעיה היא שאף אחד לא מדבר איתו…

מה חשבתי עליו?

גיא וגלי נוגע בשתי סוגיות רלוונטיות מאד לקוראים: הראשונה היא החרם, והוא מטופל בצורה ממש יפה. אפשר להבין גם את הצד של המחרימים ואיך הם נפגעו מדניאל ושהוא לא היה בסדר, וגם את הצד של דניאל שמבין שהוא לא היה בסדר אבל חווה קושי נפשי ולא יודע איך לצאת מהמעגל הזה. בנוסף, חלק מסויים מהחרם נבע מתוך חוסר תקשורת ואי הבנה, ויש כאן מסרים ממש טובים על כמה חשוב לדבר ולהסביר דברים ולא להניח הנחות.

הסוגיה השניה היא שיפור עצמי. דניאל עובר תהליך מאד מאד יפה של התפתחות והתבגרות, כי החברים לא עושים לו חיים קלים, וגם כשהם מוכנים לסלוח הם דורשים ממנו לשנות את ההתנהגות שלו כדי שהוא לא יפגע שוב.

מה שיפה זה שכל המסרים המעולים שיש בספר, ואיך שהם מטופלים בצורה כל כך נהדרת ולא מטיפנית אלא ממש אותנטית וכנה – משולבים בעלילה מרתקת ומותחת על איך דניאל והחברים מצליחים להציל את המפעל של היישוב ואת סבא של דניאל, ושום מסר לא מגיע על חשבון העלילה וההנאה. גם הבן שלי, שבכיתה ב’, מאד נהנה מהספר.

את הספר מלווים האיורים הנפלאים בשחור לבן של רון לוין, שאיירה גם את הספר הראשון. הספר מנוקד ומגיע בכריכה קשה ומתאים לראשית קריאה ומעלה. יש בספר יחסית הרבה טקסט ומעט איורים אז הוא פחות מתאים לקריאה עצמית של ילדים שממש מתחילים בקריאה וצריכים פחות טקסט, אבל מושלם לילדים שכבר קוראים יחסית טוב (או לילדים שההורים מקריאים להם), ובאופן כללי מתאים עד סוף היסודי.


כנרת זמורה דביר | דצמבר 2023 | 136 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה