בליינד דייט [אהבתי]

בליינד דייט קתרין סנטר

בליינד דייט / קתרין סנטר

אחרי שהיה לי שבוע עמוס וקשה מאד, התיישבתי מותשת וחיפשתי משהו קליל לקרוא. נזכרתי שעדיין לא קראתי את החדש של קתרין סנטר שחיכה לי בסבלנות על המיטה, וזה היה בול מה שהייתי צריכה באותו רגע: ספר מנחם, מלטף ומחבק כמו שרק קתרין סנטר מסוגלת לגרום לי להרגיש.

על מה הספר?

סיידי היא אומנית דיוקנאות שמגיע לעשיריית הגמר בתחרות ציור נחשקת במיוחד, שתתקיים בעוד שישה שבועות. כמה שעות אחרי זה היא חווה התקף שמאלץ אותה לעבור ניתוח, שגורם לה לעיוורון פנים – כנראה זמני. היא לא מצליחה לראות פרצופים יותר, ובוודאי לא לזהות אותם. כל החיים שלה מתהפכים: היא נדלקת על בחור שהיא לא יכולה לראות, האמא החורגת שלה מתערבת לה בחיים, יש בחור בבניין שלה שהוא ממש חלאה, אחותה החורגת והמרשעת חוזרת להתעלל בה, והכי חשוב: היא לא יכולה לצייר דיוקן לתחרות הנכספת.

מה חשבתי עליו?

ה”טוויסט” בספר היה ברור לי די מהרגע הראשון, אבל אני לא בטוחה שהוא היה אמור להפתיע. קתרין כותבת בסוף הספר על ההבדל בין “צפוי” ל”ציפיה”, על כך שבספרים רומנטים אנחנו יודעים איך זה יגמר – בסוף הם יהיו ביחד – זה מאד צפוי, אבל דווקא הציפיה הזאת לאורך הספר לסוף הטוב, וההנאה מהתהליך בדרך (איך זה יקרה? מתי? מה הם יעברו עד אז?) – זה מה שגורם לנו להנות ממנו.

וזה בדיוק מה שקורה לי בספרים של קתרין סנטר. הרי ברור שאני יודעת מה יקרה בסוף. ואני אוהבת את זה. אני רוצה את ההפי-אנדינג הזה. אבל כל האמצע? איך זה יקרה? מה יקרה בדרך? קתרין סנטר עושה את זה בצורה כל כך כיפית ומוצלחת. העלילה לא מתמקדת רק ברומנטיקה ויחסים – היא כל כך הרבה מעבר לזה. סיידי היא טיפוס שמגיל צעיר למד להסתדר בעצמו. היא למדה לא לסמוך על אף אחד חוץ ממנה, ובעיקר – לא לבקש עזרה. היא עצמאית בצורה “דווקאית”, והחיים נאלצים אותה להגיע למצב שבו היא צריכה לבקש עזרה, או להודות בפני אחרים בקושי שלה. היא עוברת התפתחות יפהפיה לאורך הספר. ולמרות שיש בספר חלקים שהם קצת כואבים או קשים – הם עטופים בכל כך הרבה חיבוקים שזה מרכך מאד.

למרות שהספר מאד “מתוק” – הוא לא היה לי סכריני מדי, הרגשתי שהוא בדיוק המתוק שאני אוהבת, כמו סרטי קומדיות רומנטיות של פעם. כיפי, קליל, ונותן לכם בדיוק מה שציפיתם.

הספר מזכיר קצת את “צעדים קטנים של אהבה”, הראשון של קתרין סנטר שתורגם לעברית – מהבחינה שמדובר בבחורה שצריכה לעבור תהליך של התמודדות עם מצב רפואי. כמובן שהשאר שונה והטרופים אחרים. יש בספר מסרים ממש יפים של ריפוי, התמודדות עם אובדן, אחיזה בתקווה, בחירה באופטימיות. וגם מסר על כמה אנחנו עיוורים לסביבה שלנו לפעמים גם בלי עיוורון פנים.

טריגרים ותכנים רגישים

אובדן הורה, ניכור הורי, משפחה חורגת, תאונה, ניתוח ושיקום.

בספר אין סצנות מיטה. יש נשיקות, מחשבות לא מפורטות, שיחות על “X בטח שכב עם Y” וכאלה – לא מעבר.


ידיעות ספרים | תרגום: דנה טל | 372 עמ’ | מרץ 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה