אלכס ריידר 1 [אהבתי]

אלכס ריידר / אנטוני הורוביץ
אלכס בן ה14 חי עם דודו איאן ריידר. יום אחד דודו נהרג בתאונה, אבל לאלכס יש סימני שאלה והוא חושד שהתאונה לא תמימה כמו שהיא נראית. מפה לשם הוא מוצא את עצמו כנער-מרגל עבור ה M16 ונמצא בסכנת חיים אמיתית כדי להציל את המדינה.
אלכס ריידר הוא ראשון מתוך סדרת אלכס ריידר. ממה שראיתי תורגמו 3 ספרים בסדרה מתוך 12 לפחות אבל לא נראה לי שמתכננים לתרגם עוד. הסדרה היא סדרת אקשן-ריגול-מתח לנוער, ובינתיים הספר הראשון נחמד מאד.
העלילה כמובן מופכת לגמרי – מילא בסדרת “שליחות חשאית” ששם מגייסים ילדים למשימות שאמורות להיות לא מסוכנות (ואיכשהו תמיד מסתבכות), כאן מלכתחילה שלחו את אלכס למשימה סופר מסוכנת ולא הגיונית בעליל. אבל, נו, אם לא יהיה מופרך – איך יהיה מספיק מותח ומעניין? 🙂
מבחנית תכנים יש שם גם פעולות מפחידות של ירי וסכנת מוות, וגם רציחות (איש רע 1 הורג איש רע 2) אבל זה עדיין ספר נוער אז אין פירוט גרפי או משהו. מתאים לפחות מגיל 12, אולי אפילו קודם.
קצת ביאס אותי שהספר נורא נורא ישן (יצא במקור ב2000, בישראל ב2006) – אין פלאפונים, יש גיימבוי, ופסגת החדשנות היא מחשב בצבע שחור (וגם מקלדת!!!). וגם באופן כללי יש לי הרגשה ש90% מהדברים הטכנולוגים שם לא אמינים לחלוטין.
על הספר הראשון יצא גם סרט, אבל הציון שלו ב IMDB הוא רק 5.1 אז לא נראה לי שהוא ממש מוצלח…
בקיצור, ספר ראשון נחמד לגמרי, קצר מאד (אפילו לא 200 עמודים), ואחלה לנוער.
כנרת זמורה דביר | מאנגלית: עפרה אביגד | 173 עמ’

כתיבת תגובה