עוזרת הבית רואה הכל #3 [די אהבתי]

עוזרת הבית רואה הכל / פרידה מקפדן

זהו ספר שלישי בסדרה – הסקירה עלולה להכיל ספוילרים לספרים הקודמים (תלוי מה אתם מגדירים ספוילר).

על מה הספר?

מילי כבר לא נערה צעירה, היא כבר בשנות ה-40 שלה, נשואה עם שני ילדים. אחרי כל מה שהיא עברה בספר הראשון והשני היא באמת מנסה לחיות את החיים השלווים והנורמלים. היא עובדת בבית חולים כעובדת סוציאלית וקונה בית נחמד בפרברים. אבל נראה שהם הגיעו לשכונה הכי מוזרה בעולם: מולם גרה שכנה עשירה, יפה ורעילה במיוחד, לידם גרה שכנה חרדתית וחטטנית, עוזרת הבית שלהם קריפית מאד, ואפילו הבית עצמו עושה קולות מוזרים בלילה. מה קורה פה?

מה חשבתי עליו?

את הספר עוזרת הבית 3 קיבלתי בהפתעה, וזו בהחלט היתה הפתעה נחמדה. די חיבבתי את הספר הראשון, וגם ראיתי את הסרט שהיה מוצלח מאד בעיני. את הספר השני לא יצא לי לקרוא, אבל זה לא הפריע לי לקרוא את השלישי. בספר הנוכחי יש התייחסות לשוטר מסויים שהם בקשר טוב איתו ואני מניחה שזה מהספר הקודם. הספר השלישי עלול לעשות ספוילרים לספרים הקודמים אז מומלץ לקרוא לפי הסדר. בנוסף, יש דמויות שחוזרות מהספר הראשון ועושות סגירת מעגל מאד יפה אז עוד סיבה לקרוא מהתחלה!

בספר הראשון היה לי די ברור מה הולך להיות הטוויסט (אחרי שקראתי כבר הרבה ספרי מתח בסגנון), אבל הטוויסט הגיע באמצע הספר – מה שהשאיר לי חצי ספר שלם להנות מהחלק שמאחורי הטוויסט: איך ולמה. בחצי הראשון הספר מסופר מנקודת המבט של מילי בלבד, ובחצי השני הוא עובר בין נקודות המבט של נינה ושל מילי. בספר השלישי יש מבנה דומה מאד. בערך בשני שליש של הספר מגלים מה הטוויסט, ואז בחלק הנותר עוברים לנקודת מבט אחרת ומקבלים את התמונה השלמה של מה קרה שם בדיוק.

לצערי חלק מהאלמנטים מהספר הראשון חזרו על עצמם אז אני לא יכולה להגיד שמאד הופתעתי מהכל, אבל למרות זאת נהניתי ממנו. את הספר תכננתי לקחת איתי לנסיעה ארוכה בתחבורה ציבורית כדי להעביר את הזמן, ואז לקרוא את השאר בשבת. בפועל הוא היה ממש זורם וסוחף ופשוט סיימתי אותו בשישי בבוקר. הכתיבה לא מדהימה, היא די ״פשוטה״, אבל ממש קשה לעצור את הקריאה באמצע.

אני חושבת שהספר השלישי פחות טוב מהראשון, גם כי הוא פחות מפתיע (לפחות עבורי) אבל אולי מעוד סיבות. קודם כל הדמויות מאד מוקצנות: סוזט מפלרטטת באופן מוגזם מאד (אם היא היתה שכנה שלי הייתי מעיפה לה סטירה), ג׳ניס חרדתית באופן קיצוני ולא ריאלי, ומרתה עוזרת הבית רובוטית וקריפית ברמה לא הגיונית. אלו דמויות שקצת גורמות לחוסר אמינות. בנוסף הרגשתי שהעלילה קצת מתפזרת. בספר הראשון היתה דינמיקה מאד ברורה של המשולש: אנדרו-נינה-מילי, וקצת אנזו וססליה ברקע. בספר הנוכחי העלילה התפזרה: שכנה בעייתית, עוד שכנה בעייתית, בעיות אמון עם הבעל, בעיות של ילדה #1, בעיות של ילד #2, עניינים רפואיים של מילי, ובית שעושה קולות מוזרים. תחושת הקריפיות המותחת שהיתה בספר הראשון פחות הורגשה פה בעיני בגלל התפזרות הזו.

אבל שוב, בפועל כן מדובר בספר טיסה זורם וקולח שאפשר לקרוא ברצף ולא להרגיש איך הזמן עובר. זה לא הספר הכי טוב שקראתי אבל כן נהניתי ממנו וזה מה שחשוב.

ומה עם הנובלה?

כשהספר השלישי התעכב, הסופרת החליטה להוציא נובלת ביניים שמספרת על החתונה של מילי. הנובלה עצמה חמודה, מוסיפה קצת על הרקע, אבל היא לא חובה. הוצאת ספר לכל החליטו לצ׳פר את הקוראים ולהוסיף את הנובלה בסוף הספר השלישי – החלטה מהממת בעיני. ממליצה לקרוא את הנובלה לפני הספר עצמו, גם כי היא מתרחשת קודם מבחינה כרונולוגית וגם כי היא יצאה קודם. הספר מתרחש כ-11 שנים אחרי הנובלה.


הוצאת ספר לכל | 418 עמ׳ | תרגום: טלי אלעד | מרץ 2026

להשוואת מחירים ולרכישה עם קופון הנחה

כתיבת תגובה