היער הקסום [אהבתי]

היער הקסום – יצירת אגדות מפלסטלינה / גילי דרובר
גילי דרובר היא אמנית פלסטלינה מוכשרת במיוחד (תראו בעצמכם בעמוד שלה). ב2019 היא הוציאה ספר הדרכה ליצירת דמויות ופריטים קסומים מהאגדות – מפלסטלינה.
הספר מתחיל בהסברים בסיסיים על עבודה עם פלסטלינה – מערבוב צבעים ועד כלי עבודה. אין צורך לקנות כלים מיוחדים, כנראה שאת רוב הכלים יהיו לכם בבית כמו קיסם או מברשת שיניים ישנה. וגם אלו שלא – כמעט להכל יש תחליפים.
אחרי ההסברים הכלליים יש עמודים עם הסברים מדהימים על מגוון עצום של דמויות, חיות ופריטים כדי ליצור “יער קסום” שלם: מכשפות וגמדים, בתים ורהיטים, חדי קרן וחתולים, מטאטא של מכשפה וסיר שיקויים, ועוד המון. כל הספר משרה אווירה של קסם ואגדות (שאתם יודעים כבר שזו נקודת חולשה אצלי!) והוא יפהפה.
הספר מעודד את הילדים להיות יצירתיים ולצאת מהקופסה – למשל מה אם לבית יהיה בכלל גג סגול? ולגמד נעשה קרחת? וכשנבנה את היער, איך נקרא לרחוב שבו מתפתל השביל? ואיזה סיפור נמציא?
הספר גם מעודד מיחזור – בספר יש שימוש בפסולת שונה שיש בבית כמו קפסולות קפה ריקות או קופסאות שימורים שנשטפו. ואם אין – לא נורא. יש תחליף לכל דבר.
הספר מנוקד, כך שהוא מתאים גם לצעירים, אבל התוכן שלו מגוון מאד ויתאים לגמרי גם למבוגרים שאוהבים כמוני להתעסק בפיסול. ההסברים וגם הצילומים של השלבים בהדרכות מאד מאד ברורים, ובן ה11 ובן ה8 שלי ישבו מרותקים לספר במשך כמה שעות ויצרו דברים מהממים בהתלהבות ואפילו לא ביקשו עזרה.
בסוף הספר תמצאו גם כפולת עמודים שפונה להורים ומטפלים ומסבירה על העבודה בפלסטלינה עם ילדים, יצירה בהשראת הספר ועוד.
שימו לב שאפשר לרכוש את הספר או ערכה של ספר + פלסטלינה. ממליצה מאד לרכוש את הערכה – מדובר בכמות ממש גדולה של פלסטלינה, הילדים שלי התעסקו בזה כמה שעות טובות ועדיין נשאר. ואם אתם בדיוק נכנסים לשבועיים בידוד – אפשר להזמין עם שליח שמגיע תוך יומיים.
https://www.gilidrober.com/

כתיבת תגובה