כישור הזמן 2 – המצוד הגדול (כרך א+ב) [אהבתי]

כישור הזמן 2 – המצוד הגדול (כרך א+ב) / רוברט ג’ורדן
האמת שקצת קשה לכתוב סקירה על ספר המשך. אבל סקירה נטולת ספוילרים:
האירועים ממשיכים פחות או יותר איפה שעצרנו ואיפה שעזבנו את הדמויות, כך שאין באמת הרגשה של ספר חדש. אבל הספר הנוכחי מתמקד יותר במצוד אחרי קרן ואליר – קרן שלפי הנבואות היא חלק מהקרב הגדול שיתרחש כשהדרקון (האמיתי) יגיע. רנד מגלה עוד ועוד סימנים שהוא מתאים לנבואה, למרות הנסיונות הנמרצים שלו להכחיש את זה ולטעון שהוא בסה”כ רנד אלת’ור משני נהרות ולא שום דבר מעבר לזה.
הכתיבה של ג’ורדן מעולה. לא רק המשפטים עצמם, שעוברים מעולה בתרגום, אלא כל הצורה שבה הוא מעביר מידע לקורא. הפעם לא הייתי צריכה אפילו להשתמש במילון שבסוף כרך ב’, מלבד שם אחד שלא זכרתי אבל גם לא מצאתי במילון אז כנראה שהוא לא מספיק חשוב.
העולם עשיר כל כך – המקומות, הביטויים, המנהגים, המאכלים, הלבוש, היצורים, ממש כל פרט ופרט כאילו מדובר בעולם אמיתי. זה ממש מדהים.
והדמויות… עגולות, מורכבות ושונות אחת מהשניה – כל כך קל לאהוב, להתחבר או לשנוא אותן. גם הדמויות הנשיות מאד חזקות, אמיצות ולאמחכות שהנסיך יציל אותן. מצד שני כן הפריע לי שכמעט כל הדמויות הנשיות החשובות הן במקרה גם נורא יפות, ומשולש/מרובע האהבה עם רנד נמאס עלי מהרגע הראשון בערך.
אחד הדברים שהכי אהבתי הוא “צירופי המקרים”: יש לא מעט פעמים שבהם דמויות שהתפצלו מחבורה מוצאות את עצמן נעזרות באותו אדם בלי לדעת אחד על השני, או נמצאות באותו מקום באותו זמן, כאילו לחלוטין במקרה – משהו שבספרים אחרים היו גורמים לנו לגלגל עיניים כי “מה הסיכוי”, אבל כאן זה לחלוטין בכוונה, כי הכל חלק מהתבנית, חלק מהגורל שנכתב.
יש הרבה מאד דברים שנשארו פתוחים, ואני מודה שעדיין מרתיע אותי לחשוב שכדי לסיים את הסדרה אצטרך לקרוא עוד 12 ספרים (בעברית פי 2 כי הם מחולקים לשני כרכים כל אחד), וזה בטוח יקח זמן להשיג את כולם אחד אחד מהספריה, בתקווה שהם אכן קיימים. אמנם ל אופוס הוצאה לאור יש מחשבה להוציא גם את השלישי במהדורה מחודשת אבל זה כבר תלוי במכירות של הראשון והשני…
אופוס הוצאה לאור | תרגום: בועז וייס (מהדורה ראשונה), צפריר גרוסמן (מהדורה מתוקנת) | כרך א – 360 עמ’, כרך ב – 320 עמ’

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש תגובה אחת