מהומה רבה על לא דוור [אהבתי]

 

מהומה רבה על לא דוור / טרי פראצ’ט

שפריץ פון סתמבור הוא גנב, רמאי ונוכל, ונידון לתליה. אבל אז מגלה שהוא קיבל חנינה סודית, ומתמנה למנהל בית הדואר הלא מתפקד של אנך-מורפוק. נשמע לכם too good to be true ? אתם צודקים, וגם לשפריץ מתברר שניהול בית הדואר של העיר הוא קצת הרבה יותר מסובך ממה שהוא חושב בהתחלה.
שפריץ מנסה להתמודד עם התעלומה שאופפת את בית הדואר במקביל לנסיון שלו לתכנן בריחה מהעיר ומהעונש שנגזר עליו, אבל העלילה הולכת ומסתבכת, מסתעפת ועולה לגבהים חדשים בכל פרק.

אם בצבע הכשף התלוננתי שהספר נתן הרגשה שהסופר ניסה לשלב מתח-דרמה-וקומדיה ביחד אבל יצא לו לא זה ולא זה, הספר הזה בדיוק הפוך: מצליח לשלב הכל ביחד, ובצורה מצויינת.

ניגשתי לספר הזה בחששות גדולים בגלל שהיו לי ציפיות גדולות, וכמו שאומרים – כגודל הציפיות…. אבל הספר זרם במהירות מפתיעה למרות שהוא כמעט 400 עמודים, והצליח להיות מפתיע, מותח, מרגש, מסעיר ומאד מצחיק. גם הדמויות פה היו כל כך הרבה יותר טובות, מגוונות, מעניינות ומפתיעות. למרות ששפריץ הוא רמאי וגנב, אני חושבת שאין אחד שלא התאהב בדמות המדהימה הזו. וגם בגרוט הזקן המוזר, סטנלי עם אוסף הסיכות שלו, העלמה מוטק ואפילו שואב 19 הגולם.

כמו שאר ספריו של פראצ’ט – הספר מלא במשחקי מילים שמן הסתם חלקן הלכו לאיבוד בתרגום, אבל אני חושבת שהמתרגמת ורד טוטרכמן עשתה פה עבודה טובה עד כמה שניתן עם ספרים בסגנון הזה (כולל שינוי שמות הדמויות במקרה הצורך).

הספר הוא חלק מעולם הדיסק אבל אין שום צורך לקרוא ספרים אחרים לפניו.
והספר הבא כבר יצא בעברית באופוס הוצאה לאור : קומדיה של מטבעות.

כתיבת תגובה