שומרת הערים האבודות 9 – סטלארלון [אהבתי]

שומרת הערים האבודות 9 סטלארלון

שומרת הערים האבודות 9 – סטלארלון / שאנון מסנג’ר

מכיל ספוילרים לספרים הקודמים

לפני שמתחילים: האם צריך לקרוא את ספר 8.5 לפני 9?

כן, לחלוטין. אחרי הציורים המהממים והבונוסים, יש נובלה באורך של חצי ספר ממוצע, אבל הנובלה הזו ממשיכה את הספר הקודם ומתרחשת לפני הספר הבא, והיא לחלוטין חלק מהעלילה. לדלג עליה זה ממש כמו לדלג על חצי ספר בספרים הקודמים – אתם אולי תבינו בגדול מה קרה כי מתייחסים לזה ומזכירים קצת למי ששכח, אבל אתם לא תדעו ממש לעומק את הפרטים.

על מה הספר?

הספר מתרחש מיידית אחרי ספר 8.5. אחרי שקיף נעלם בסוף הספר, סופי צריכה לבחור בין לנסות למצוא אותו לבין להמשיך לגלות מה התוכנית של הנסתרים. בנוסף, השריפה שסופי הציתה מאיימת על שלומם וסופי צריכה להתמודד עם ביקורת על ההחלטות שלה, חוסר אמון מצד חבריה, וקריאת תיגר על המנהיגות שלה.

מה חשבתי עליו?

ווואוו איזה ספר!!! אחרי שספר 7 היה קצת נפילה נמרחת וספר 8 ו8.5 היו התאוששות, ספר 9 חוזר בכל הכוח.

אני מודה: ההתחלה היתה קצת מתישה. הם מתבוננים בזכרונות שבמטמון וזה מרגיש כמו ספר סיפורים קצרים במקום התקדמות בעלילה. ואחרי זה יש אינסוף דיבורים וויכוחים על הדרך הטובה ביותר לפעול, והרבה עמידה במקום. אבל אחרי שעוברים את השלב הזה, סופסוף העלילה מתחילה להתקדם ומלא דברים קורים.

סופי צריכה להתמודד עם המון דברים ביחד: הדבר הראשון הוא מה שעלה גם בספרים קודמים – היא נאלצת להבין שאלימות – מה שתמיד חינכו אותה נגדו – היא דבר הכרחי במלחמה כאן. וזה משהו שכנראה רבים פה בישראל יזדהו איתו לאור המלחמה הנוכחית שכפתה עלינו אלימות הכרחית כדי לשרוד.

“הוא רק אמר לי שאני צריכה לזכור דבר אחד. את המילים שאמר אני משננת במוח בכל קרב.” היא רכנה שוב ולחשה “זה הם או אני.” […] “תגידי את זה לעצמך בכל הזדמנות,” אמרה לה רו, “כי בזמן קרב, זאת האמת היחידה. אם לא תהרגי אותם הם יהרגו אותך. את יודעת שזה נכון, כן?”

סופי צריכה גם לקבל החלטות קשות – כמו בספר 8.5 – ולקבל עליה את עול המנהיגות, שוב בלית ברירה. זה מוצג בצורה ממש יפה בעיני, ואת כל המורכבות שנלווית לזה.

ולא נשכח שסופי היא בסוף גם נערה מתבגרת, ולצד כל הקרבות והצרות – היא מתמודדת עם צרות של נערה רגילה כמו לימודים (כן, חוזרים קצת לפוקספייר), קבלה חברתית, וכמובן – משולש האהבה, שבספר הזה מקבל ניתוח לב פתוח לעומק ולרוחב כשסופי צריכה סופסוף להניח את הקלפים על השולחן ולהתבונן ברגשות האמיתיים שלה. לבחור בין הבחור המושלם על הנייר אבל אולי לא מי שנכון לה, לבין הנער הכי-לא-מושלם, שהיא מעולם לא חשבה עליו כאופציה בכלל, אבל אולי זו בכלל האופציה הכי נכונה ומתאימה עבורה.

הספר הזכיר לי מאד את הארי פוטר 5 – שהוא האהוב עלי בסדרה אם לא כוללים את הראשון והאחרון. גם בכמות הדברים שהגיבורים צריכים להתמודד איתם (כולל סיבוכי אהבה), וגם בעוצמת הרגשות שיש לאורך הספר. אנשים אוהבים להתלונן שהארי מאד עצבני לאורך ספר 5 – אבל הוא באמת צריך להתמודד עם המון דברים, גם מאנשים שקרובים אליו שחושבים שהוא שקרן. סופי מתמודדת עם דברים דומים מצד אנשים שקרובים אליה, והעובדה שיש בספר טלפתים ואמפתים הופכת את הכל לעוצמתי פי כמה.

למי שסלד בספר הראשון מהעולם הנוצץ המושלם של האלפים – גם הספר הזה ממשיך את הקו של “לא כל הנוצץ זהב”, ומתחת לכל הנצנצים יש הרבה מאד בעיות קשות שצריך לעקור מהשורש: השידוכים, המטמונים, עוולות עבר ועוד. אני מקווה שהספרים הבאים יתמקדו יותר בהשפעה של סופי על עולם האלפים ותיקון הבעיות האלה, כי כמות הבעיות בינתיים רק ממשיכה להיערם.

“כן, זאת בדיוק הבעיה עם האלפים,” התערבה רו. אתם מוטרדים מהחזות החיצונית יותר מאשר מהמציאות. גם אם כל העולם שלכם יהיה על סף התמוטטות, אתם תתנהגו כאילו זה בסדר, כי הוא נוצץ!”

הספר מעולה, מרתק, וכרגיל – נגמר בקליף האנגר משוגע. לצערי הרב, ספר 9.5 (כן כן) יצא רק בנובמבר 2024 בחו”ל – ולא רק זה, אלא שלפי התקציר מדובר בספר מנקודת המבט של קיף בזמן שהוא שהה בארצות בני האדם. אני מניחה שעדיין נגלה שם דברים חשובים, אבל זה אומר שזה לא ממשיך את הקליף האנגר אלא חוזר אחורה, אלא אם יהיו הפתעות והתקציר לא מספר לנו הכל. בקיצור – התעללות בקוראים, אבל שווה כל רגע.


הוצאת כנפיים | 544 עמ’ | יוני 2024 | תרגום: שרה קרן


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.
לרכישה באתר אינדיבוק לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אינדיבוק.

כתיבת תגובה