שודדי הים של קפטן יוני [אהבתי]

שודדי הים של קפטן יוני

שודדי הים של קפטן יוני / אסף קוגלר

יוני לא אוהב לעשות מה שאומרים לו. הוא רוצה לפתוח מטריה בתוך הבית! וממש לא בא לו לסדר את החדר! הוא נשכב על הרצפה ומחכה שההורים שלו יתנהגו כמו שצריך. אבל אז הוא מגלה שהוא נמצא על אי בודד ופוגש שודדי ים. שודדי הים הופכים אותו לקפטן שלהם, ומתחייבים לעשות כל מה שהוא אומר. יוני נהנה מאד מהמעמד החדש שלו ומנצל אותו היטב. אבל כשהוא מבקש מהשודדים לספר לו סיפור, הוא מגלה שבזה הם מתקשים…

שודדי הים של יוני הוא הספר השני שכתב אסף קוגלר, אבל הספר הראשון שכתב לילדים. הספר מספר בעצם את ההתבגרות של יוני, שמבין שיש כללים שהם הגיוניים וחשוב לעשות אותם. הוא מבין גם שלגרום לאנשים להקשיב לו זה לא תמיד כזה פשוט. וגם, שהבית בסופו של דבר הוא המקום הכי טוב…

הסיפור משעשע וחמוד והנסיונות של יוני לתפעל את שודדי הים מצחיקים. הספר מיועד לגיל הגן, אבל הרגשתי שהסוף פתוח מדי בשביל גיל קהל היעד. בגיל הזה בעיני צריך סופים יותר סגורים, ובהרבה מאד מקרים גם להאכיל בכפית את המסר.

בנוסף, אחד מבני הבית הסב את תשומת לבי לכך שבתחילת הספר יוני מתעצבן על כללים בבית שנוגעים להיבטים שונים בחיים – מפתיחת מטריה ועד סידור החדר. לעומת זאת בהמשך הספר, יוני מדבר עם שודדי הים על הכללים שנוגעים ספציפית לסדר ערב: ארוחה מסודרת, צחצוח שיניים וסיפור לפני השינה. היה עדיף אם היתה עקביות בספר, אחרת המסר מתפספס.

את הספר אייר אלי בבג’נוב, שזהו הספר הראשון שהוא מאייר. האיורים היו פשוט מטריפים: איורי צבע מלאים בפרטים עם משחקי אור וצל יפהפיים. האיורים ממש מצליחים להעביר את כל האווירה המשועשעת של הספר. לכל שודד ים יש אפיון שונה, והסצנות באיורים מצחיקות ממש. זה אחד מספרי הילדים היפהפיים שקראתי, ואני מקווה מאד שהוא יאייר ספרים נוספים.


עם עובד | איור: אלי בבג’נוב | עריכה: תמר הוכשטטר | דצמבר 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה