קאלה ואלסה בורחים [ככה ככה]

קאלה ואלסה בורחים

קאלה ואלסה בורחים / יני וסטין ורונה | איורים: חסוס ורונה

על מה הספר?

קאלה ואלסה הם חברים טובים מאד, שמבלים היום בבית של קאלה. כשהם ממצים את כל המשחקים הם מחליטים לברוח. לא באמת, כמובן – אלא כחלק ממשחק דמיוניי. הם מכינים לעצמם תרמילים ויוצאים לחצר, שם הם מדמיינים את המסע שלהם בג’ונגל הפראי, עד שמגיע הזמן לחזור הביתה.

מה חשבתי עליו?

קאלה וקאסה הוא סיפור מלא דמיון וכיף, שמגרה את הקוראים הצעירים לצאת בעצמם להרפתקה דמיונית ומלאת חיים. לא חייבים לשחק רק במשחקי קופסה וקלפים או משחקי הרכבה – אפשר בהחלט גם להשתעשע עם אביזרים בהישג יד, לצאת מגבולות המציאות ולחלום על הרפתקה אמיתית.

האיורים בספר מקסימים – הספר מגיע בפורמט גדול ולכן האיורים תופסים שטח נרחב ויש בהם הרבה מאד פרטים קטנים שאפשר להתמקד בהם במקביל להקראת הסיפור. הספר מיועד לגיל 4 ומעלה ואכן יש בו יחסית מעט טקסט, בהתאם לגיל, ובלי לייגע את הקורא הצעיר עם סיפור ארוך מדי.

מה פחות אהבתי?

באחד העמודים, אמא של קאלה אומרת להם לא לצאת מהבית כי עומד לרדת גשם. בעמוד הבא הם יוצאים מהבית, ובסוף הספר אמא של קאלה מוצאת אותם בחוץ ומציעה להם ספגטי. אין התייחסות לכך שהילדים לא הקשיבו להורה, וגם האמא לא מתייחסת לזה שהם לא הקשיבו לה, ומבחינה חינוכית חבל לי שילד ילמד מהספר שלא להקשיב לאמא זה דבר לגיטימי, במיוחד שהסיבה לא לצאת החוצה היא סיבה הגיונית (עלול לרדת גשם) ומוסברת לילדים. אני חושבת שאם היה לי ילד בגיל המתאים להקריא לו את הסיפור, הייתי מעדיפה פשוט לדלג על המשפט בו האם אומרת להם לא לצאת, כי עדיף בעיני שהילדים יצאו מהבית על דעת עצמם מאשר שיצאו למרות שנאמר להם בפירוש שלא לצאת.

הספר הוא ספר ראשון בסדרה שוודית על קאלה ואלסה, ונראה מה יהיה בספרים הבאים אם יתורגמו…


הוצאת טל מאי | 28 עמ’ | מאי 2023 | תרגום: דנה כספי


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה