פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי [אהבתי]

פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי

פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי / מיכאל אנגלר

על מה הספר?

הפופלאפים חיים בפסגת הר גבוה, אך כשמגיע הסתיו והעלים נושרים מהעצים, פסגת ההר חשופה יותר והם נודדים זמנית אל המזרח. באביב הם חוזרים, עד הסתיו הבא. בסתיו שבו מתחיל הסיפור, פופלאפ קטן אחד שעוד לא הצליח ללמוד לעוף, מוצא את עצמו לבד בזמן שכל הלהקה עפה בלעדיו… הוא נזכר שהוא שמע פעם שמרגישים פחות בודדים אם יש חבר. הבעיה היא שהוא לא ידע מה זה בכלל חבר, לכן החליט לצאת למסע אמיץ אל היער כדי לגלות את התשובה מהו חבר, וכמובן – להשיג לעצמו אחד, כדי להרגיש פחות בודד.

במסע שלו הוא פוגש יצורים שונים – טדי הדב, ג’ינג’ית השועלה, דרקון צחוק ויצורים נוספים, ויחד הם מתקדמים במסעם ללב היער כדי לגלות את התשובה לשאלה שכבר סקרנה את כולם – מהו חבר?

מה חשבתי עליו?

“פלאפ” הוא ספר מקסים ומתוק לראשית קריאה ואמצע יסודי. הוא מלא בדמיון והרפתקה, ומכיל מסרים יפים על חברות ועזרה הדדית. הוא כמובן מנוקד עם פונט די גדול ויש לו כריכה קשה כמו שמקובל לגיל הזה.

היצורים השונים שמלווים את פלאפ במסעו צריכים להתמודד גם הם עם אירועים שונים, והגיבורים עוברים תהליך התבגרות במהלך המסע. כך למשל טיפטופ הגירית שמתקשה להתמודד עם שינויים והרפתקה אך אין לו ברירה, או הערפלקרע שלומד שאי אפשר להשיג חברים אם מתנהגים לאחרים בצורה לא נעימה. הם לומדים גם להפיק טוב מהרע, כמו הרעיון של פלאפ להשתמש בקוצים שהסתבכו בפרווה של ג’ינג’ית בשביל לסייע לחבורת החותרים בחיזוק הטורבנים שלהם. וכמובן פלאפ עצמו שבעזרת ביטחון עצמי וחיזוק מהסביבה, מגלה שהוא מצליח לעוף…

הספר מלווה באיורים מקסימים של ברברה שולץ, שאיירה גם את סדרת “חוט”ם כלב (כמעט) מושלם” שיצאה גם היא בהוצאת אגם. האיורים מאד נעימים לעין ומהווים חלק גדול מהספר.


אגם הוצאה לאור | תרגום: חנה לבנת | איורים: ברברה שולץ | 134 עמ’ | מרץ 2023

כתיבת תגובה