המילון הגיקי-עברי של גיבור כורסא [אהבתי]

המילון הגיקי-עברי של גיבור כורסא / רפאל שנקלובסקי

גיק
תת זן ממשפחת היונקים. הגיק המצוי חי בערבות האינטרנט וניזון בעיקר משמועות על סרטים, קומיקס אינטרנטי ובדיחות מלחמת הכוכבים. מדענים טיוענים כי בעבר היו הגיקים זן על סף הכחדה, אשר נרדף על ידי טורפים בעלי מסת שריר גדולה מהם, אך כיום, בעקבות גידול בשטחי המחיה, חיבור רשת מהיר ועליית סרטי מארוול לראש טבלת שוברי הקופות, מצאו הגיקים את מקומם הטבעי בראש שרשרת המזון. ניתן לזהות את הגיקים באמצות ההדפסים על עורם וחולצתם, אשר לרוב כוללים סימנים שבטיים המשייכים אותם לפאנדומים השונים להם הם שומרים נאמנות.

(המילון הגיקי-עברי, עמ’ 58)

גבור כורסא הוא עמוד פייסבוק שנוצר לפני מספר שנים, והעלה מדי פעם הגיגים שונים על עולם הגיקים, סדרות וסרטי קומיקס ועוד – ותמיד בליווי איור קריקטורי מתאים. לעתים עלו גם מושגים גיקיים בצורה של ערך  מילוני, עם הסבר הומוריסטי. אחרי ארבע שנות פעילות, החליט רפאל שנקלובסקי – מי שעומד מאחורי העמוד – להוציא את הערכים המילוניים כספר פיזי: המילון הגיקי-עברי, שכולל גם ערכים חדשים שלא פורסמו בדף.
אחרי הד סטארט מוצלח מאד (145% אחוזי גיוס!), הספר סופסוף יצא לאור, ו…. התוצאה פשוט נ-ה-ד-ר-ת!

155 ערכים מעולם התרבות הגיקית, מ”הארי פוטר” ועד “מסע בין כוכבים”, מ”תכנות” עד “טרול”, מ”ספוילר” עד “קאנון” – כמעט כל ערך שתחשבו עליו (אם כי אני מודה שלצד “פאנפיקשן” היה חסר לי גם הערך “פאנדום”). כל הערכים מוסברים בטווח שנע בין אינפורמטיבי-הומוריסטי להומוריסטי לחלוטין. כמעט כל הערכים בנויים על זה שאתם כבר מכירים אותם ולא באמת צריכים הסבר, וכך תבינו בדיחות פנימיות על אותו ערך. לכן היו כמה ערכים בודדים שלא הבנתי (כמו הערך על סנפאי), אבל את הרוב המוחלט הבנתי וגם צחקתי בקול. ולא רק אני: הספר כבר הספיק לעבור לילדים שלי שגם הם צחקו ונהנו מהערכים שהם הבינו מעולמות הפאנדום שלהם. באופן אישי אהבתי מאד את הערך על נוויל לונגבוטום (הדמות הכי מדהימה בעיני בהארי פוטר) ואת הערך “תכנות” שפשוט גרם לי לצחוק מלא.

ואם כבר הזכרתי ילדים: הספר ראוי לשבח לגבי התוכן שלו, שמתאים לכל המשפחה. למרות שהיו ערכים מועדים לפורענות כמו “משחקי הכס”, הספר נותר חף מעניינים מיניים ולכן מתאים גם לצעירים ולמשפחות דתיות, או לפחות כאלו שרואים סרטי מארוול ומסוגלים לסבול איור של דמות קומיקס בחצאית קצרה.
ובכלל, זה ספר שמתאים בול אם אתם מחפשים רעיון למתנה למישהו גיקי.

מאחר והספר הוא מילון, הוא מסודר לפי אלף בית וקל למצוא בו ערכים. גם בערכים עצמם יש הפניות לערכים אחרים לפי הצורך.
וכמו אצל גיקים אמיתיים, אי אפשר בלי easter eggs. בחלק מהערכים מסתתרים מסרים סודיים! אני מצאתי אחד בינתיים, אבל אמורים להיות עוד. ספרו לי אם תגלו גם 🙂

317 עמ’ | הוצאה עצמית – ניתן לרכוש ישירות מהסופר

כתיבת תגובה