עוגיות התמרים של ננה ג’ולייט [אהבתי]

עוגיות התמרים של ננה ג'ולייט

עוגיות התמרים של ננה ג’ולייט / ענת לב-אדלר

גלי מזכירה לאמא שמחר יש יום מאכלי עדות, והן חושבות מה כדאי להכין. אמא מציעה להכין “בעבע בתמר”, שהן עוגיות עיראקיות ממולאות תמרים, שננה ג’ולייט – סבתא של אמא של גלי – היתה מכינה, והמתכון עבר בין הדורות. אמא של גלי מספרת לגלי על ילדותה של ננה ג’ולייט, והקוראים נחשפים לחיים של יהודי עיראק, לתרבות העיראקית ולמושגים חדשים כמו תבית ופאצ’ה – מאכלים עיראקיים מסורתיים, או שובכ – מערוך שמיועד להכנת העוגיות. יש בספר גם המון כבוד למסורת שעוברת בין הדורות – מאם לבתה, וזה מקסים ומרגש.

את ענת לב-אדלר אתם ודאי מכירים מהספרים הקודמים שלה למבוגרים (“כותבת ומוחקת אהבה” “אישה בעונת מעבר” ועוד), או משלל הדברים הנוספים שבהם היא עוסקת – אבל זהו ספר הילדים הראשון שלה.

למרות שבספר יש פחות מ40 עמודים, כמו בספרים לגיל הגן, יש בספר לא מעט טקסט, והוא מתאים לראשית קריאה או לילדי גן עם הרבה סבלנות. לפי ההוצאה הוא מוגדר לגיל 7-10. הספר מלווה באיורים יפים ונעימים שמעבירים את האווירה בעיראק של פעם.

בן ה7 שלי נהנה מהספר וגם למד כמה מילים חדשות מהתרבות העיראקית. בעיני מאד נחמד שהוא נחשף ככה גם לספרים בסגנון שונה מהרגיל, ומכירים לו תרבות חדשה והיסטוריה אחרת, בצורה נעימה, מאויירת ומונגשת לגילו. (ולא נותר לי אלא לקנא בגלי שיכולה להביא לבוקר מאכלי עדות עוגיות תמרים, ולנו נשאר להביא גפילטעפיש).

בסוף הספר יש בונוס – מתכון לעוגיות התמרים של ננה ג’ולייט!


ידיעות ספרים שאוהבים | איור: רותם טפלו | מאי 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה