מת בשבילה [ככה ככה]

מת בשבילה / שרה פינבורו
מארסי וג’ייסון הם זוג נשוי באליטה החברתית של העיר סוואנה. כשוויליאם, מנהל החברה בה עובד ג’ייסון, אלמן זקן, מתחתן עם קישה – בחורה יפהפיה שצעירה ממנו בשנים רבות – מארסי מרגישה מאויימת וחוששת שהנישואין שלה בסכנה. אבל העלילה מסתבכת בכיוונים קצת שונים ממה שהיא מצפה, ומתברר שלכולם יש סודות ושקרים…
“מת בשבילה” הוא רומן-מתח. ב200 עמודים הראשונים הוא לחלוטין ספר רומן: הוא מלווה את החיים של מארסי, הזוגיות המעורערת, הסודות, ההתמודדות עם קישה וההתמודדות החברתית עם שאר נשות האליטה הסנוביות. רק אחרי יותר מחצי ספר מגיע החלק המותח-בלשי. אני מודה שבשלב יחסית מוקדם בחלק הזה ניחשתי מי הפושע/ת למרות שעדיין לא הבנתי את את המניע, ולכן היה לי עדיין למה לצפות, והספר היה מותח עד לעמוד האחרון המפתיע. אני לא בטוחה שהפתרון לחלוטין אמין ויש דברים שלא לגמרי מסתדרים לי ואולי הם חורים בעלילה. אולי בקריאה שניה (מתישהו) אשים לב יותר לפרטים. אבל עם זאת, הספר מותח מאד, אפילו בחלק שהוא “רק” רומן, ולמי שעוקב אחרי הסקירות שלי יודע שאני לא חובבת רומנים גדולה.
הספר מאד מזכיר במבנה שלו ספר אחר שלה שקראתי – “מאחורי עיניה”, שגם בו חלק מהספר הוא רומן הרבה לפני שמגיע השלב של המתח. אבל בעוד ב”מאחורי עיניה” הפתרון כלל חלק של על-טבעי שהפתיע ואולי איכזב קוראים שלא מתחברים לזה, כאן בספר זה בדיוק הפוך: העל טבעי (וודו, כישוף וכדו’) מופיע בגלוי כבר בשלב מוקדם, אבל דווקא לא מהווה חלק מהפתרון של התעלומה הבלשית, כולל חלק מסויים שדווקא נראה בהתחלה מאד על טבעי אבל מתברר כגשמי לחלוטין. (יש עדיין חלק אחד שנשאר בגדר על טבעי בעיני אבל הוא שולי יחסית והוא לא קשור לתעלומה אלא דברים שקורים מסביב)
מזהירה מראש – הספר מכיל לא מעט סקס-סמים-ואלכוהול. הרבה סצנות מיטה והתייחסות למין.
ידיעות ספרים שאוהבים | נובמבר 2021 | 376 עמ’ | תרגום: עידית שורר

כתיבת תגובה