מר עיגול ומר ריבוע [אהבתי]

מר עיגול ומר ריבוע

מר עיגול ומר ריבוע / פטרישיה פיטי

מר עיגול גר בבית עגול, ומולו גר מר ריבוע בבית מרובע. אבל למרות שהם גרו סמוך אחד לשני – הם לא הסכימו על שום דבר. כשאחד טען שהמכונית מתקרבת, השני טען שהיא מתרחקת. כשאחד טעם  שהעצים נוטעים מהקטן לגדול, השני אמר בדיוק להפך. כל דבר הם חשבו הפוך!

מר עיגול ומר ריבוע הוא ספר ילדים חמוד על הפכים. המכונית מתרחקת/מתקרבת, הפינגווין שחור/לבן, האיזור חשוך/מואר. ספר נהדר להעשרת השפה והרעיון של מילים הפוכות, כולל פעלים ולא רק תיאורים כמו גבוה/נמוך. חלק מהמילים פשוטות יחסית כמו שחור/לבן, חשוך/מואר, וחלק גבוהות יותר כמו “הפרחים מתרבים והולכים” או “הסירה נישאת ממני והלאה”.

בנוסף, הספר מראה איך כל דבר אפשר לראות מכמה נקודות מבט. כשמר עיגול טען שהפינגווין לבן – הוא ראה את הצד הקדמי שלו. ואילו מר ריבוע – שגר בצד השני – ראה את הצד השחור. וכך בכל דבר שקרה בין שני הבתים – זוית הראיה היא זו שקבעה גם את הדיעה. אז מי צודק? שניהם! והכל בסוף תלוי בנקודת המבט – מסר חשוב מאד לחיים, גם לילדים וגם למבוגרים. סוף הספר אופטימי – מר עיגול ומר ריבוע מצליחים סופסוף להגיע להסכמה על דבר אחד…

האיורים בספר חמודים ומאד פשוטים – לא עמוסים בפרטים. הבתים של שני האדונים הנכבדים קבועים בצדי הדף, והאמצע משתנה בכל כפולה.

הספר מתאים מאד לילדי הגן, כולל הקטנים, יש בו ממש מעט מלל – רק שני משפטים קצרים בכל עמוד.


הוצאת מטר | 24 עמודים | תרגום: נעמי בן-גור | דצמבר 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.
לרכישה באתר הוצאת מטר לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת מטר.

כתיבת תגובה