מלאך [אהבתי]

מיכאל, המלאך הטוב, מגורש מהשמים עקב כשלון, והוא נאלץ למצוא תיקון על פני האדמה שיחזיר אותו למעלה. הוא זוכר איך נכשל, אבל לא יודע מה התיקון שמצופה ממנו – ומנסה להציל שבעה אנשים ממוות, מתוך אמונה שזה יכפר על מעשיו. אבל מתברר שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נראה, ויש עוד הרבה דברים שהוא לא יודע…
המלאך מיכאל מגיע לעולם כשהוא הומלס נטול חפצים, ונאלץ להתמודד גם עם הרוע שבעולם – כמו הנעליים שנגנבו לו מהר מאד כשישן – וגם עם הטוב שבעולם, כמו אנשים טובים שעזרו לו וסייעו לו לאורך הדרך. הוא נאלץ להתמודד עם הצרכים האנושיים, עם הקור ועם החום, עם הרעב והעייפות, תוך ניסיון להתחמק מחשיפה או מהמשטרה.
היתרון שלי בלהיות סוקרת ספרים שאינה סופרת בעצמה היא בחוסר הכשרון שלי להמציא סיפור – מה שהביא אותי לספר עם חוסר ידע מוחלט לאן הסיפור עומד להתפתח. כל טוויסט הפתיע אותי מחדש, כל תפנית בעלילה טלטלה אותי. לא היה לי מושג מה הולך לקרות וזה היה מהנה מאד להיות מופתעת.
הכתיבה של עינת מהממת, ונעה בין דיאלוגים מעניינים לכתיבה פיוטית שמתאימה לאווירת המלאכים –

“הוא ידע איפה הוא נמצא, אך לא ידע להגיד כמה זמן שכב כך אחרי שנפל. הוא היה מקופל על הארץ, כבול בתוך גוף בשר ודם, מרגיש לראשונה את יניקת האוויר הממלא את הריאות,את הקלת הנשיפה, את מתיחת השרירים העוטפים את העצמות, את פקיקת המפרקים.”

הספר הוא ספר פרוזה מאד ישראלי עם נגיעות פנטזיה (כי מלאכים…), אבל אין בו כמעט בניית עולם כי רוב ההתרחשות קורית בעולם שלנו, כמו שהוא – ואין צורך בתוספות. הספר מתמקד יותר בהתמודדות של מיכאל, וגם בהתמודדות של נער נוסף – חרדי – שפוגש במיכאל ומזהה שהוא מלאך. וכל זה על רקע ישראלי מאד כמו דת, חרדים וצבא.
הספר מרגש וכואב, ולא קל בכלל. הוא לא ספר פנטזיה אורבנית קלילה מלאת אקשן, אלא הרבה יותר פרוזה ודרמה על החברה הישראלית.
תכנים, טריגרים וכו’: יש בספר נושאים לא פשוטים בכלל כמו חיים של חסר בית (שנחשף לסוחרי סמים וזנות), אובדן וסכנת חיים, טראומות שונות, ילדות קשה, ועוד.
הוצאת געש ו בית העורכים | 226 עמ’ | מאי 2022

כתיבת תגובה