מוות על הדנה [אהבתי]

מוות על הדנה / דניז מינה
אנה מקדונלד היא לכאורה עקרת בית סטנדרטית לחלוטין, עם זוגיות בקרשים ושתי ילדות. בבוקר אחד העולם שלה מתהפך לחלוטין משני כיוונים שונים: היא מתחילה לשמוע פודקאסט שעוקב אחרי חקירת רצח סגורה, והפודקאסט זורק אותה לעבר שלה ולסודות שהיא מחביאה. בנוסף, הזוגיות שלה מתרסקת באופן סופי והיא נשארת לבד. לאנה מצטרף פין, ויחד הם מנסים לצלול לעומק החקירה ולשחרר את השדים מהעבר.
כשהתחלתי את מוות על הדנה לא ידעתי למה לצפות, אבל הוא התברר כספר מתח פשוט מצויין. פרטי החקירה – במקביל לפרטים על העבר של אנה – מתגלים בצורה הדרגתית, מה שמשאיר את הקורא במתח לכל אורך הספר. הדמויות של אנה ופין מעולות – שתי דמויות שבורות, אנטי-גיבורות כביכול, שמצליחות להתמודד עם כל הקשיים, וגם להכניס הומור לאווירה עם ציניות וירידות אחד על השני. גם החקירה שלהם נתקלת בכמה טוויסטים לא צפויים, מה שמשאיר את העלילה מעניינת לכל אורך הדרך.
אני חושבת שהסוף של התעלומה היה קצת לא מספיק הדוק, היה חסר לי מעין פרק מסכם, אבל אולי קריאה שניה תעזור לי גם. אבל בכל מקרה זה לא גרע מההנאה בכלל, וסוף הספר גם מבחינת אנה עצמה היה מספק מאד בעיני, ושמחתי שלא היו כאן נפילה לקלישאות צפויות ומעצבנות שחששתי שיגיעו.
מלבד המתח והעניין – היה גם כיף להיחשף לעולמות לא מוכרים כמו מאחורי הקלעים של פודקאסטים או שייט יאכטות. גם המסע בין ארצות היה סוחף עם תיאורים ממש ריאליסטים.
אני ממש נהניתי מהספר. הוא היה זורם, קולח, מרתק ומותח. מקווה לקרוא עוד ספרים של דניז מינה בעתיד.
פן הוצאה לאור ו ידיעות ספרים | 320 עמ’ | אוקטובר 2021 | תרגום: אילן פן

כתיבת תגובה