מה זה? יש בך שלד! [אהבתי]

מה זה? יש בך שלד! / עידן בן ברק, ג’וליאן פרוסט
אורט וטידלי מנסים לטוס בספינת חלל ליום ההולדת של נוגה אבל המנוע מתנתק מהחללית והם צריכים להחזיר אותו למקום. בשביל זה הם צריכים…. ידיים!
הספר “מה זה? יש בך שלד!” מנגיש לילדים בגיל הרך את עקרונות הבסיס איך הידיים שלנו עובדות ומה יש בתוכן: עצמות, שרירים, עצבים, ומה תפקידם. הספר פונה לגיל צעיר ולכן “מפשיט” את המושגים ומביא אותם על קצה המזלג בלי לסבך אותם עם מדעים ברמה גבוהה, כאשר בסוף הספר יש כפולת עמודים עם הרחבה קטנה נוספת לילדים שרוצים להעמיק יותר, או בגיל קצת יותר גדול.
אבל הקסם הבאמת מיוחד של הספר הוא שהוא מצליח להיות אינטראקטיבי בלי שום מסך ושום דיגיטל. הוא שובר את הקיר הרביעי ופונה אל הקורא, וגורם לילד לשתף פעולה בעזרת פעולות בסיסיות כמו להרים את הספר, לתת “כיף” לדף, ועוד – פעולות שגם מסייעות לילד להבין את תפקידן של הידיים וגם עוזרות לו להישאר קשוב, מעוניין ומחובר. זה פשוט מצליח, ובגדול. (מצרפת תמונה מהעמודים לדוגמה מאתר “עברית”)
בן ה5 שלי ישב מרותק כשהקראתי לו את הספר, אבל גם בן ה8.5 ביקש להצטרף והיה מרותק לא פחות. מאז כבר הספקנו להקריא את הספר עוד ועוד. למרות שהילדים שלי יצאו כמוני – נגעלים מכל מה שקשור לדם ועצמות – הספר הצליח לגרום להם להמשיך להסתקרן בלי להיגעל.
הספר משלב הומור ואיורים מעולים שהופכים את כל החווייה לכיפית ומשעשעת. שימו לב שהרקע לסיפור מתחיל עוד לפני העמוד הראשון!
לצמד עידן בן ברק וג’וליאן פרוסט יש ספר נוסף – “נא לא ללקק את הספר הזה” – שמסביר ככל הנראה על חיידקים, או על העולם שמתחת למיקרוסקופ, לא סגורה על זה לגמרי כי לא יצא לי לקרוא את הספר עדיין, אבל אני ממש מקווה שהם ימשיכו להוציא עוד ספרים בסגנון הזה שמצליחים לשלב הומור, איורים מצויינים ואינטראקטיביות כדי להנגיש לילדים את העולם המופלא שסביבנו.
עם עובד – הוצאת ספרים | 40 עמ’ | הגיל הרך (אבל בינינו, גם ילדים גדולים יותר יהנו)

כתיבת תגובה