מבצע טורונטו (שליחות חשאית 4) [אהבתי]

מבצע טורונטו – שליחות חשאית #4 / דנה אלעזר-הלוי

גיא, רועי ונועם, שאותם כבר הכרתם מהספרים הקודמים בהסדרה, מסייעים למוסד הישראלי והפעם באופן רשמי – כמובן ללא ידיעת ההורים שלהם. כששני ילדים חרדים נעלמים באופן פתאומי, חנן מהמוסד מקבל את התפקיד לאתר אותם אחרי שהמשטרה לא מצליחה למצוא שום קצה חוט. ולחלוטין במקרה, גיא – שנמצא בחופשה בטורונטו – מזהה את שני הילדים האלו במרכז העיר. חנן נאלץ לארגן במהירות הבזק וכמעט לחלוטין לבד, מבצע מהיר מאד כדי לחלץ את שני הילדים.

את שליחות חשאית 1 ו2 קראתי ממש מזמן, כנראה עוד לפני שהקבוצה הוקמה כי לא כתבתי עליהם סקירות, ואת 3 קראתי לפני כמה ימים. אז אולי אני לא זוכרת מספיק, אבל אני חושבת שהספר הזה ספציפית היה הרבה יותר מפחיד מהספרים הקודמים. סכנת החיים שבהם היו הנערים וגם שני הילדים הרגישה הרבה יותר ממשית וקרובה למציאות, ולמרות שאני לא קהל היעד של הספר הרגשתי במתח כאילו זה סיפור אמיתי.

 

הכתיבה של דנה כרגיל מצויינת. גם כאן וגם בספרים הקודמים, בכל פעם שיש ביטוי או ראשי תיבות שאולי לא יהיו מוכרים לקוראים – היא מצליחה להכניס את ההסבר בצורה חלקה ולא מאולצת. ואפילו למדתי דברים חדשים, כמו על שיטת סימון צופן מורס בעברית.
ב”תודות” של כל ספר, דנה מודה לאנשים שסייעו לה להכין את התחקיר בשביל הספר, למשל ללמוד על טורונטו או על החברה החרדית, וזה מאד מאד מורגש בספר. כל הדמויות והאזכורים על החרדים היו מאד אותנטיים ואמיתיים. וגם, משהו שריגש אותי מאד, זה שהספר היה מאד “ישראלי” – גם הילדים ששרו שירים ישראלים עם הגיטרה, גם החברה הישראלית שמתגייסת כולה לחיפוש הילדים ביער (מבטיחה לכם שהיו לי דמעות בחלק הזה), וגם עצם העובדה שדנה בחרה להכניס לספר דמויות מהחברה החרדית (ולא בתור “החבר’ה הרעים”) ולא להישאר רק במיינסטרים של המרכז החילוני.
חלק מהספר מבוסס על צירופי מקרים והרגיש קצת לא אמין בהתחלה – למשל מה הסיכוי שגיא יהיה בחופשה בטורונטו ובדיוק יראה את שני הילדים, ושהוא יכיר את חנן שבדיוק מונה לתפקיד של איתור הילדים? אבל בסוף הספר דנה סגרה את הפינה הזו בצורה מאד יפה ומרגשת בעיני.
הסדרה מתאימה בערך מאמצע/סוף יסודי ומעלה, אם כי ספציפית הספר הזה הרגיש לי בוגר יותר.
הספר יצא בידיעות ספרים – אחוזת בית ספרים | 247 עמ’

כתיבת תגובה