מאמני הדרקונים 2 – להציל את דרקונית השמש [אהבתי]

מאמני הדרקונים 2 – להציל את דרקונית השמש / טרייסי וסט
בספר הראשון בסדרה הכרנו את דרייק – נער צעיר שנלקח מביתו לאחר שהקוסם גריפית זיהה את היכולת שלו להיות מאמן דרקונים, ודרייק מצטרף לצוות מאמני הדרקונים הסודי שבארמון (למה סודי? כי אף אחד לא יודע שהמלך רולנד מסתיר דרקונים!).
בספר השני בסדרה, קפרי – דרקונית השמש של אנה – מתחילה להרגיש לא טוב, וחבורת המאמנים (דרייק, אנה, רורי ובו) מנסים לגלות איך אפשר לרפא אותה, ובמסע ההצלה שלהם הם מגלים דברים חדשים על דרקונים.
רק בנובמבר האחרון יצא הספר הראשון בסדרה, וכבר עכשיו במרץ הוצאת כנפיים דאגה להוציא את הספר השני, וטוב שכך – כי לבן שלי (גן חובה) כבר לא היתה סבלנות והוא ממש רצה לשמוע מה יקרה לדרייק ולדרקונים.
הסדרה מתאימה לראשית קריאה, או יותר נכון: ראשית-ראשית קריאה. הספרים מכילים 125 עמ’ אבל יש המון איורים והפרקים מאד מאד קצרים ומאפשרים הפוגות, מה שהופך את הסדרה למושלמת למתחילים בקריאה. הבן שלי נכנס לאחרונה יותר לעולם הקריאה, התחלנו עם ספרים לגיל שלו (גיל הגן) אבל כשקיבלנו את מאמני הדרקונים 2 הוא סופסוף הסכים בפעם הראשונה להתנסות גם עם ספר של ראשית קריאה שעד אז הוא לא הסכים בכלל כי זה היה נראה לו ארוך מדי. אמנם בהתחלה זה היה עם שוחד (כמה דקות זמן מחשב תמורת כל פרק), אבל מהר מאד הוא התחנן שנרשה לו לקרוא “רק עוד פרק אחד” לפני השינה כי “בפרק הבא נפגוש עוד דרקון!!! בבקשה תתנו להמשיך לקרוא!!!”. אחרי שהוא סיים בהתלהבות את כל הספר השני, הוא ביקש גם לחזור ולקרוא את הספר הראשון מחדש, הפעם בעצמו. לא יודעת איך נשרוד פה עד שיצא הספר השלישי, יש לי הרגשה שהוא הולך לקרוא אותם בלופים…
בקיצור, בימים האחרונים הפכנו פה למילונים מהלכים (“אמא, מה זה ‘החל’?”, ומה זה ‘ריצד’?), אבל זה כל כך שווה את זה!
את הספר מלווים איורים יפהפיים בשחור-לבן, שנצמדים מאד לטקסט ולעלילה וממש עוזרים לקריאת הספר. היו הרבה פרטים שהבן שלי קרא ואז זיהה אותם באיור וזה עזר לו להבין ולהמחיש את הסיטואציה.
בסוף הספר יש בונוסים כמו דפי צביעה של דרקון, דף מילוי פרטים על הדרקון שהילד יוכל לדמיין לעצמו, ועוד.
הוצאת כנפיים – ספרים לילדים ולנוער | 125 עמ’ | תרגום: שרית פרקול | מרץ 2022 | איורים: גרהם האוולס

כתיבת תגובה