לור [אהבתי]

לור / אלכסנדרה בראקן
לפני הרבה מאד שנים, זאוס העניש תשעה אלים בעונש מתמשך: מדי שבע שנים הם יהפכו לבני תמותה למשך שבוע אחד, כאשר צאצאי הגיבורים מהמיתולוגיה (כמו הרקולס, אכילס, פרסאוס) יוכלו לצוד אותם ולהפוך לאלים בעצמם אם יצליחו.
לור היא נערה צעירה, אחת מהנצרים האחרונים לשושלת פרסאוס, שירדה למחתרת כדי להמנע מהשתתפות במשחק הציד האכזרי שגרם לרצח של כל משפחתה. אך כשהאלה אתנה מופיעה בפתח ביתה ביום הראשון של משחק הציד במחזור הנוכחי, היא נאלצת לכרות איתה ברית ולחזור למשחק – וגם להתמודד עם העבר שלה.
“לור” הוא ספר לנוער בוגר שמשלב פנטזיה-מיתולוגיה עם מתח, אקשן ורומן התבגרות. הגיבורים שלה כמעט כולם הם בני נוער בוגרים. הספר היה מרתק וסוחף, והצליח להפתיע אותי בטוויסטים שלו. הסיפור עובר הלוך ושוב בין ההווה לבין העבר של לור, ולאט לאט נפרשת בפנינו התמונה השלמה וגילויים חדשים ששופכים אור על מה שקורה. הספר הוא מעל 500 עמודים אבל הוא לא נמרח – הוא עמוס באירועים, מרדפים והתרחשויות.
אהבתי מאד את השילוב של המיתולוגיה עם הדור הנוכחי – למשל שימוש בטכנולוגיה ובפלאפונים (במיוחד בקטע מהמם במיוחד שמבוסס על אין-קליטה), ובמקביל גם ההסתייגות וההירתעות של חלק מהאלים העתיקים מהשימוש בהם. יש בספר גם רומנטיקה אבל בלי פירוט גרפי יותר מנשיקה לוהטת ומשיכה מינית. יש גם כמה דמויות להט”ביות, למי שמחפש. הכריכה גם יפהפיה בעיני – עיבוד די טוב של הכריכה מחו”ל, ומתאימה מאד לרוח הספר.
בתחילת הספר יש רשימה של הבתים שמשתתפים במשחק הציד, ובסוף הספר יש את רשימת הדמויות (נדמה לי ללא ספוילרים אלא רק על מצבם ביום הראשון של הציד), וזה עזר מאד, אבל זה לא היה מספיק. מצאתי את עצמי עוצרת את הספר מדי פעם ומנסה לדפדף אחורה בניסיון למצוא מחדש הסבר למילים לטיניות מסויימות שהוסברו רק פעם אחת או לנסות לקשר בין כמה שמות שמתייחסים לאותה דמות. זה היה ממש מבלבל והצטערתי שאין מילון מלא בסוף הספר כמו שיש בפרסי ג’קסון למשל.
אני כן צריכה להזהיר כאן שהספר כולל לא מעט תכנים לא פשוטים: אלימות ברמה גבוהה (ראשים כרותים, עיניים עקורות, נעיצות סכינים, ועוד), רצח של ילדים, אובדן משפחה, ניסיון אונס, התייחסות לאונס (שהיה במיתולוגיה), התמודדות עם סרטן. מבחינת התאמת גיל – הספר מיועד לנוער בוגר מעלה.
עם עובד – הוצאת ספרים | תרגום: עפרה אביגד | 532 עמ’ | מאי 2022

כתיבת תגובה