יותר טוב מהסרטים [נחמד]

יותר טוב מהסרטים - ספר, קומדיה רומנטית, ידיעות ספרים

יותר טוב מהסרטים / לין פיינטר

אף פעם לא הייתי בנאדם רומנטי במיוחד. אני מודה שכן ראיתי כמה קומדיות רומנטיות בקולנוע ובבית, אבל ממש מעט. בסוף 2020, ידיעות ספרים שלחו לי את “צעדים קטנים של אהבה” לסקירה, ואמרתי לעצמי – יאללה, ננסה. ולהפתעתי אהבתי את הספר. הנחתי שהתחברתי אליו כי היה בו הרבה מעבר לקומדיה רומנטית – הוא דיבר גם על החלמה והתמודדות, והקיטש שלו היה נסבל בשבילי. אחרי זה קראתי בהתלהבות את הספרים הבאים שלה ובאמת נהניתי. מאז יצא לי לקרוא עוד כמה ספרים רומנטיים, אבל מעט – ובכולם היה משהו “מעבר”, למשל פנטזיה רומנטית כמו “קסם בשולי הדרך”.

בשבת האחרונה החלטתי לצאת מהקופסה ולנסות את הספר “יותר טוב מהסרטים” – ההייפ החדש של ידיעות מהחודשיים האחרונים, כסוג של מבחן לעצמי: האם אצליח להתמודד ולהנות מקומדיה רומנטית שהיא נטו קומדיה רומנטית, בלי פנטזיה, בלי ריאליזם קסום, ובלי תוספות?


על מה הספר?

ליז היא נערה בסוף התיכון והיא רומנטית להחריד (ההפך ממני). היא לובשת ווינטג’ ופרחוני, עובדת בחנות ספרים משומשים, וראתה כל סרט רומנטי וקומדיה רומנטית אפשרית. היא חולה על הסרטים האלה, וגם על הפסקולים שלהם, במיוחד מאז שאמא שלה נפטרה וזו הדרך שלה לזכור אותה. היא כמובן גם חולמת שיום אחד היא תכיר מישהו בדיוק כמו בסרטים ויהיו להם ביחד רגעים כמו בסרטים. ואז… מגיעה ההזדמנות המושלמת. אהבת חייה מהילדות – מייקל – חוזר לתיכון שלה, וליז נחושה להשיג אותו. הבעיה היא שבשביל זה היא צריכה את עזרת השכן המעצבן שלה, ווס, שהוא האויב הידוע שלה מילדות ושהיא לא סובלת אותו.

אתם כבר מבינים לאן זה הולך, נכון?

מה חשבתי עליו?

הספר מכיל – בכוונה – את הטרופים המוכרים כמו מאויבים לאוהבים, החברה של החבר שלי, ועוד, אבל זה לגמרי מכוון. הספר מלא בהתייחסויות לטרופים האלה, לרפרנסים מסרטים רומנטיים מוכרים, לפסקולים שמלווים אותם ואפילו כל פרק נפתח בציטוט מתוך סרט מפורסם בז’אנר.

“אני מדברת על קומדיות רומנטיות באופן כללי. זה לא עובד ככה במערכות יחסים אמיתיות. בחיים לא.”
“ועוד איך כן.”
[…]
“אז את חושבת ששני אויבים – בעולם האמיתי – יכולים בדרך נס להתגבר על חילוקי הדעות ביניהם ולהתאהב בטירוף אחד בשני?”
(עמ’ 36)

אני מאד אוהבת ספרי מטא ויכולתי מאד להנות מהרפרנסים האלה, אם רק… הייתי מכירה אותם. בגלל שאני כל כך לא מעורה בז’אנר, אמנם זיהיתי שמות של כמה סרטים – אבל מתוכם ראיתי כנראה רק אחד (“יש לך הודעה”) ויש לי חור מאד גדול בהשכלה בנוגע לכל השאר. אל תדאגו – כבר קיבלתי על הראש מחברות שהבטיחו להשלים לי את החורים מתישהו.

כמעט תמיד הגיבורות בספרים האלה הן חנוניות, שזה כיף לתולעי ספרים כמונו (ובואו, את מי זה מעניין לקרוא על חיי האהבה של מלכת הכיתה?), אבל לא ממש התחברתי לליז שהיא אמנם חנונית אבל בזה נגמר הדמיון בינינו.

בגדול הספר מאד חמוד. למרות שהכל צפוי, נחמד לקרוא איך הכל קורה, וגם כשיש צירופי מקרים – זה מרגיש מכוון וכקריצה לז’אנר. זה היה ספר קליל, הרבה הרבה יותר קליל ממה שאני רגילה לקרוא ואני בטוחה שמי שאוהבת את הז’אנר בספרים ובסרטים תהנה הרבה יותר ממני. באופן אישי, אני כנראה חוזרת לפינה הנוחה שלי עם ספרי המתח והפנטזיה…

ובונוס!!! קודם כל באתר evrit – עברית תוכלו למצוא סיפור קצר חינמי בדיגיטלי מהצד של ווס. דבר שני, ממש עכשיו בספטמבר יוצא ספר נוסף של לין פיינטר – “גם כן וולנטיין”. את שני הספרים המודפסים אפשר למצוא גם בפורמט עם צדדים מודפסים בצבעים תואמים לכריכה – גם באתר evrit – עברית (עד גמר המלאי) וגם בחנויות הספרים, אבל לא בכל הסניפים – בחלקם יש רק את המהדורה הרגילה.

טריגרים ותכנים רגישים

אובדן הורה, הקאה, פציעה קלה. מבחינת מיניות: יש התמזמזות ונשיקות, ויש דיבור מאד כללי על מין בלי פירוט (ברמת “בטח הם הלכו לעשות סקס”, לא משהו מעבר).


ידיעות ספרים | תרגום: גליה וורגן | 304 עמ’ | יולי 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה